کشف فسیل نژاد جدیدی از گربه‌سانان


اخیرا محققان موفق به کشف فسیل یک شیر کوچک از نسل گربه‌سانان کیسه‌دار در استرالیا شده‌اند.

کشف فسیل نژاد جدیدی از گربه‌سانان

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات اخیر در استرالیا یک نوعی از گربه‌سانان ناشناس را شناسایی کرده که مربوط به ۳۵۰۰۰ سال پیش می‌شوند. این شیر که مانند یک کانگورو کیسه‌دار بوده به گربه‌های امروزی شباهت داشته است با این فاوت که دندان‌های تیز این جانور قادر بودند تا یک استخوان را به کلی نابود کنند. این کشف یک نسل جدید از گربه‌سانان و شیر‌ها را به محققان معرفی کرده است.

قدیمی‌ترین شیر دنیا

باستان شناسان دانشگاه New Sout Wales باقی‌مانده یک شیر کوچک را در منطقه میراث جهانی ریورسلیگ استرالیا منطقه کوئینزلند پیدا کردند. گفتنی است که این منطقه، محل محبوب دانشمندان و محققان برای یافتن فوسیل‌ها است که سال‌هاست به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مدت طولانی محققان فکر می‌کردند این جانوران از نسلی منقرض شده حیوانات اولیه‌اند، اما با توجه بیشتر در تحقیقات اخیر به جمجمه پایینی این حیوانات آن‌ها متوجه شدند که این‌ها در واقع شیر‌های کیسه‌داری هستند که بسیار به نژاد گربه‌ها شباهت دارند.

یکی از محققان دانشگاه مذکور طی مصاحبات خود گفته است: " هر چقدر که ما بیشتر به فسیل‌های این چنینی دست پیدا کردیم، متوجه شدیم که تصورات ابتدایی ما کاملا اشتباه بوده و گروه نژادی این حیوانات آن چه تصور می‌کردیم نیست" وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: " این حیوان کیسه‌دار از نژادی بود که تا حالا دیده نشده بود و کاملا از ریشه نژاد‌های جدیدی به وجود آمده بود".

کشف فسیل نژاد جدیدی از گربه‌سانان

همچنین این افراد در آخر با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کردند که این موجود نسل جدید و کشف نشده‌ای از کیسه‌داران و گربه‌سانان است. محققان بر این باورند که نمونه تازه کشف شده گربه‌سانان بر روی درختان زندگی می‌کرده و با شکار پرنده، مار و حیوانات کوچک روز‌های خود را می‌گذرانده است. این حیوانات ۳۵۰۰۰ سال پیش منقرض شدند در نتیجه محققان تلاش دارند تا متوجه شوند چه چیزی به نسل این موجودات خاتمه داده است. این افراد تاکنون سر نخی در این رابطه پیدا نکردند اما به نظر می‌آید علت انقراض نسل این حیوانات تمایل آن‌ها به زندگی فردی و دوری از هم‌نوعان باشد.

بیشتر بخوانید: مسابقات المپیک ۲۰۲۰ با کیفیت 8K پخش خواهند شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس