مهیار صداقت: سهمیه المپیک را گرفتم اما هنوز اسپانسر ندارم؛ دوست ندارم برای کشوری غیر از ایران تیراندازی کنم


تهران (پانا) - تیرانداز المپیکی ایرانی تعویق المپیک 2020 را از جهت تمرینات بیشتر به نفع تیراندازی ایران دانست اما تأکید کرد با توجه به کمبود منابع مالی، این موضوع می‌تواند به ضرر این رشته تمام شود.

 مهیار صداقت: سهمیه المپیک را گرفتم اما هنوز اسپانسر ندارم؛ دوست ندارم برای کشوری غیر از ایران تیراندازی کنم

تهران (پانا) - تیرانداز المپیکی ایرانی تعویق المپیک 2020 را از جهت تمرینات بیشتر به نفع تیراندازی ایران دانست اما تأکید کرد با توجه به کمبود منابع مالی، این موضوع می‌تواند به ضرر این رشته تمام شود.

مهیار صداقت که چند ماه پیش توانست سهمیه حضور در المپیک 2020 را به دست آورد، در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت فعلی‌اش با توجه به تعطیل شدن تمرینات تیم ملی با شیوع کرونا ویروس گفت: این وضعیت تمام مردم جهان و ورزشکاران را تحت تأثیر قرار داده و به ناچار در منزل ورزش‌های بدن‌سازی را انجام می‌دهیم تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنیم و همچنین با دستگاه‌های شبیه‌سازی در خانه تمرین تیراندازی می‌کنیم. انجام تمرینات ما در خانه به خاطر آنکه نیاز به محیط باز دارد سخت است ولی می‌شود آمادگی مورد نظر را حفظ کرد تا دچار پسرفت نشویم.

وی ادامه داد: ما در تمریناتی که پیش از کرونا داشتیم به خیلی از کارهایی که باید انجام می‌دادیم نمی‌رسیدیم و الان فرصت مناسبی هست تا به آنها رسیدگی کنیم مثلاً در همان بخش تیراندازی یک سری تمرینات هست که خیلی نمی‌شود با تیراندازی به آنها دسترسی پیدا کرد ولی با همان دستگاه شبیه‌ساز " اسکت" می‌توانیم دقیق‌تر روی کارمان تمرکز کنیم. شبیه‌ساز ما را در سطحی که هستیم نگه می‌دارد و کمک به ارتقای ما می‌کند. در برنامه یک ساعت و نیم ورزش در طول روز داریم. به صورت خیلی پایه، هوازی و یوگا را هم برای بالا رفتن تمرکز انجام می‌دهیم.

ملی‌پوش تیراندازی ایرانی در ادامه درباره تأثیر تعویق برگزاری مسابقات المپیک 2020 توکیو بر روند کاری و پیشرفت تیم ملی تیراندازی ایران در روند تیم گفت: این تعویق یک‌ساله المپیک از یک جهت به نفع ورزشکارها است چون می‌توانیم بیشتر تمرین کنیم و خود را ارتقا دهیم و با دست پر به سمت المپیک برویم. از طرفی به ضررمان است چون خیلی برنامه‌ریزی شده بود و تمرین کرده بودیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر محدودیت منابع مالی که وجود دارد، ممکن است باعث شود خیلی از سفرها و اردوهای برون‌مرزی را نداشته باشیم که این بخش منفی از ماجرای تعویق المپیک خواهد بود، چون برای یک سال بودجه تعیین شده بود ولی حالا باید برای دو سال خرج شود و مسلماً به مشکل بر خواهیم خورد.

صداقت در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برنامه‌های تیم ملی با توجه به لغو مسابقات جهانی و المپیک گفت: هنوز خبری راجع به این موضوع به ما نداده‌اند، ولی صد در صد برنامه خوبی برایمان می‌گذارند. چون در سطح خیلی خوبی داریم تمرین می‌کنیم و مربیان به صورت 24 ساعته با ما در ارتباط هستند و تمرینات ما را زیر نظر دارند.

تیراندازی المپیکی ایرانی در ادامه به اشاره‌ای به روند ورودش به تیراندازی کرد و گفت: خیلی به شانس بستگی دارد که چه کسی به شما آموزش می‌دهد و چقدر حمایتتان کند. من خودم با اسلحه شخصی مربی‌ام به مسابقات رفتم و اولین مدال آسیایی‌ام را با همین اسلحه گرفتم و بعد از آن بود که خودم سلاح خریداری کردم. ولی در وضعیت فعلی باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید تا این رشته را شروع کنید به دلیل اینکه هزینه‌ها بسیار بالاست و حمایت نمی‌‎شوید تا جایی که، من با وجود اینکه سهمیه المپیک 2020 را هم را گرفته‌ام هنوز هیچ اسپانسری حاضر نم‍ی‌شود، مرا حمایتم کند.

ملی‌پوش تیراندازی ایران در واکنش به مهاجرت برخی از ملی‌پوشان سایر رشته‌ها در سال 98 به کشورهای اروپایی گفت: هرگز دوست ندارم غیر از ایران برای کشور دیگری تیراندازی کنم اما هستند ورزشکارانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و در مسابقات ملی برای ایران بازی می‌کنند. من 24 سال دارم و هنوز به سربازی نرفته‌ام، ولی احتمال دارد برای ادامه تحصیل به کشور دیگری بروم اما مطمئناً هر جا باشم برای ایران بازی خواهم کرد.

صداقت در پایان گفت: برای کسب مدال تمام تلاشم را می‌کنم تا روزی حسرت آن بر دلم نماند. ورزش کردن در خانه حتی در سطح بدن‌سازی به دلیل محدودیت‌هایش واقعاً سخت است ولی می‌بینید که تمام ورزشکاران دارند نهایت تلاششان را انجام می‌دهند و همین خیلی با ارزش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس