اقدامات گروه جهادی «شهدای عمّاریون» برای آسیب‌دیدگان کرونا


اقدامات گروه جهادی «شهدای عمّاریون» برای آسیب‌دیدگان کرونا

گروه جهادی «شهدای عمّاریون» در لبیک به فرمایش رهبری معظم انقلاب برای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اقدام به تهیه و توزیع حداقل 2 هزار بسته معیشتی به ارزش 350 هزار تومان کرده است تا به آسیب‌دیدگان کرونا خدمتی کرده باشد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: از زمانی که پای ویروس کرونا به کشورمان باز شد گروه های جهادی اعم از مسجدی ها، حوزوی ها، هیئتی ها، بسیجی ها، دانشگاهیان، کارمندان، کارگران، مدیران و مسئولان دست به دست هم دادند تا این ویروس خطرناک را به یاری خدا شکست دهند.

در این میان، اما خدمت مساجد و هیئت های مذهبی به وضوح پر رنگ تر از بقیه است و در هر کوچه و پس کوچه تمام شهرها و روستاهای کشورمان شاهد خدمت رسانی اهالی این دو گروه به مدافعان سلامت و خانواده های نیازمند هستیم.

و در این میان نیز، خدمت مسجدی و هیئتی ها و البته حوزوی ها در قالب گروه های جهادی بسیار پر رنگ است؛ البته می دانیم که بسیجیان شاکله اصلی این گروه ها را تشکیل می دهند؛ افرادی که روزگاری در دفاع از وطن در برابر رژیم بعثی صهیونیستی صدام حسین، زمانی در شکست دادن گروه های تکفیری و امروز در به زانو در آوردن ویروس کرونا جان بر کف گرفته اند.

جالب است بدانیم که مساجد، محل تشکیل و فعالیت بسیاری از این گروه های جهادی است از جمله فعالیت گروهی جهادی در مسجد جامع اصفهانک (احباب الحسین(ع)) که چند ماهی است با راه اندازی مهمانسرای «همای رحمت» به جمعی از بی خانمان ها و معتادان خدمت می کنند تا گروه جهادی عماریون گمنام انقلاب در مسجد جامع حضرت امام رضا (ع).

گروه جهادی شهدای عماریون یکی دیگر از گروه های مسجد پایه است که در طول سال به اقشار مستضعف و آسیب پذیر کمک می کند و هر گاه در گوشه ای از کشور، مشکلی بروز می کند اهالی آن برای کمک دست به دست هم می دهند.

با شیوع ویروس کرونا و گسترش روزمره آن در کشورمان، فعالان گروه جهادی شهدای عماریون دوباره دست به کار شدند و فعالیت خود را با سم پاشی برخی از محلات جنوب شرق تهران آغاز کردند. آنها در نیمه های شب و درست زمانی که مردم در حال استراحت هستند تازه به دل کوچه پس کوچه ها و خیابان های برخی از محلات این منطقه از پایتخت کشورمان می روند تا مدافع سلامت مردم باشند.

گروه جهادی شهدای عماریون پس از حماسه بزرگ ملت ایران در نیمه شعبان امسال در خدمت به نیازمندان و در پی فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گسترش خدمت به نیازمندان «چه خوب است که یک رزمایش گسترده ‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتفاق بیفتد، خاطره خوشی را از امسال، در ذهن ها خواهد گذاشت» فعالیت های خود را گسترش دادند تا بتوانند زمینه گسترش مساوات را در کشور فراهم کنند.

این گروه درنظر دارد دست کم دو هزار بسته حمایتی شامل برنج، روغن، حبوبات و مواد بهداشتی (هر بسته به ارزش 350 هزار تومان) تهیه و میان نیازمندان توزیع کند. اولویت اصلی گروه جهادی شهدای عماریون در اجرای رزمایش مساوات، خانواده هایی است که یک یا چند تن از اعضای آنان مبتلا به کرونا هستند یا درآمد سرپرست خانوار در پی شیوع ویروس کرونا، کاهش چشمگیری یافته است به طوری که این خانواده ها در تامین مایحتاج اولیه خود نیز دچار مشکل جدی هستند.

این گروه اعلام کرده است که خیران می توانند برای تامین این بسته و حتی افزایش تعداد آن می توانند کمک های خود را تا روز دوم ماه رمضان به دفتر گروه جهادی شهدای عماریون واقع در تهران، خیابان ذوالقاری، خیابان ابراهیمی، کنارگذر بزرگراه امام علی (ع) (جنوب به شمال) تحویل دهند. گروه جهادی شهدای عماریون اعلام کرده است انشالله خیران بتوانند در تامین سفره های سحری و افطاری جمعی از روزه داران سهمی داشته باشند.

گروه های جهادی در سراسر کشور امیدوارند با همراهی مردم به ویژه کسانی که دست شان به دهانشان می رسد و با تلاش شبانه روزی بسیجیان مسجدی و هیئتی، سفره هیچ روزه داری در نیمه های شب و موقع افطار در ماه رمضان امسال خالی نماند و همه این ها در سایه کمک مومنانه به نیازمندان ممکن است.

یادآور می شود، گروه جهادی شهدای عماریون وابسته به گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج 19 عمار (مسجد الزهرا (س)) است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403