مساجد پایگاه کمک‌های مومنانه/ این چراغ خاموش شدنی نیست


مساجد پایگاه کمک‌های مومنانه/ این چراغ خاموش شدنی نیست

در آستانه ماه مهمانی خدا کمک‌های مومنانه در مساجد شکل گرفته و چراغ مسجد تا وقتی صدای اذان در شهر می‌پیچد خاموش شدنی نیست.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: هر روز با شنیدن گلبانگ اذان و «حی علی خیرالعمل» از گلدسته‌های مسجد به کارهای خیر دعوت می‌شویم تا بتوانیم گره از مشکلات همنوع خود را باز کنیم.

این روزها هرچند فاصله اجتماعی انسان‌ها را از هم دور کرده و صفوف نماز جماعت در مساجد تشکیل نمی‌شود اما با این حال چراغ خیلی از مساجد روشن و راه برای نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر زیاد است.

مسجد جامع شاندرمن یکی از این مساجد است که با حضور عده‌ای جهادگران اهل محل رونق گرفته، بچه‌های مسجد با انرژی و انگیزه‌ای که تمامی ندارد در مسجد برای کمک‌های مومنانه حاضر شده‌اند و دنیا دیده‌ها هم این روزها در مساجد کم نیستند، بزرگ‌ترهایی که تجربه حضور در مساجد آنها را برای حضور در این کارها رسانده است.

مسجد از همان روزهای اول انقلاب، پایگاه اجتماع مردم شد، بچه‌های مسجد بعدها از همین پایگاه به جبهه‌ها اعزام شدند و مسجد سنگری برای پشتیبانی از رزمندگان حق علیه باطل شد.

هر سال در چنین روزهایی غبارروبی و آماده‌سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان اوج می‌گرفت اما در شرایط متفاوت امسال بچه‌های مسجد طرحی نو به کار بستند، در آستانه ماه مهمانی خدا کمک‌های مومنانه در مساجد شکل گرفت و این همان چیزی است که مسجد را به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌کند تا همه آمادگی لازم را برای ظهور مهدی زهرا(عج) داشته باشند. چراغ مسجد خاموش شدنی نیست تا وقتی صدای اذان در شهر می‌پیچد.

مساجد پایگاه کمک‌های مومنانه/ این چراغ خاموش شدنی نیست

*احیای حضور مومنانه در مسجد جامع شاندرمن

«محمدمهدی رحمان‌پور» با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا بچه‌های مسجد جامع شاندرمن پای کار بودند اظهار کرد: از قدیم هم رسم به این بوده که مسجد مأمن اهالی محل بوده است.

مسئول کانون فرهنگی هنری حب‌المتین مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه مساجد پناهگاه روانی جامعه و محلات محسوب می‌شوند افزود: همانگونه که پیامبر اسلام مسجد را مرکز تمام فعالیت‌های جامعه اسلامی مدینه قرار داده بودند ما هم امروز تلاش کردیم که مسجد به کارکرد اصلی خود برگردد و حضور مومنانه در کنار یکدیگر را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه مخارج شب نیمه شعبان صرف خرید ماسک و توزیع بین مردم شهر شد گفت: برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا با همکاری کانون دردانه‌النبی ماسال به خرید گان پرداختیم و در مرحله اول ۳۰ دست به بیمارستان و در مرحله دوم ۳۰دست به اورژانس ۱۱۵ شهرستان تحویل دادیم و در چند روز آینده ۲۰ دست گان به مراکزی که نیاز داشته باشند، اهدا می‌کنیم.

رحمان‌پور با بیان اینکه خرید ماسک و قربانی دو رأس گوسفند و توزیع بین نیازمندان و ضدعفونی کردن محل از دیگر برنامه‌های مسجد جامع شاندرمن بود تصریح کرد: در راستای در خانه ماندن مردم، مسابقه کتابخوانی «سه دقیقه در قیامت» روایت بازگشت از دنیای پس از مرگ با همکاری کانون فرهنگی مسجد و حسینیه قمر بنی هاشم(ع)، حوزه خواهران حضرت زینب(س) و پایگاه صاحب‌الزمان(عج) بازار شاندرمن برگزار شد.

مسئول کانون فرهنگی هنری حب‌المتین مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: هر سال در هر شب ماه مبارک رمضان اقدام به برپایی سفره افطاری در مسجد می‌کردیم که بانی آن خود مردم بودند اما امسال بنا داریم با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در راستای رزمایش همدلی، هزینه‌هایی که خیرین شهر برای افطار پرداخت می‌کردند را صرف خرید کالا برای اقشار آسیب‌پذیر و همچنین توزیع نان صلواتی به صورت هدفمند بین نیازمدان کنیم.

وی با بیان اینکه گذاشتن ژل بهداشتی دست ورودی مسجد برای استفاده نمازگزاران از دیگر برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان است اظهار کرد: در ماه مهمانی خدا مرحله دوم مسابقه کتابخوانی برگزار می‌شود.

رحمان‌پور با اشاره به اینکه مسجد یک پایگاه دینی است افزود: تصمیم ما بر این شد که از ماه رمضان نهایت استفاده را داشته و در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین کمک‌رسانی را انجام دهیم.

مساجد پایگاه کمک‌های مومنانه/ این چراغ خاموش شدنی نیست

* توفیق ارائه خدمات شایسته‌ به جامعه توسط نمازگزارن مسجد جامع شاندرمن

«حسین سوادیان» گفت: مسجد پایگاه مسلمانان و محل اجتماع، مراوده و ارتباط و فعالیت‌های گوناگون اجتماعی مسلمانان است که نهایتی از نظر تنوع و گستردگی نمی‌توان برای آن متصور شد.

رییس هیئت امنای مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه درموقعیت کنونی برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا لازم بود که نماز جماعت تعطیل شود و بسیاری از مساجد هم باز نباشد تصریح کرد: در این راستا برای رفع مشکلات ناشی از شیوع این بیماری و تامین نیازهای جامعه اقداماتی با همیاری دوستان مسجدی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نمازگزاران مسجد جامع شاندرمن نیز توفیق ارائه خدمات شایسته‌ای به جامعه داشته‌اند خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در برانگیخته کردن احساسات پاک و زلال انسانی تاثیر داشته که این امر در مورد دوستان مسجدی هم به دلیل اعتقاد به آموزه‌های آسمانی و دینی در ایجاد همدلی بیشتر رخ نموده است.

سوادیان اظهار کرد: ایثار، از خودگذشتگی و خلوص نیت بچه‌های مسجدی که در راه مبارزه با ویروس کرونا و کمک مومنانه تلاش کردند شباهت زیادی به زمان جنگ که مردم در مساجد از رزمندگان پشتیبانی می‌کردند، دارد.

رییس هیئت امنای مسجد جامع شاندرمن افزود: احساس نزدیک بودن به مرگ، بی‌توجهی به امور دنیایی را به دنبال دارد و این موجب سبکبالی و رهایی از قید و بندها و رسیدگی به اموری که کمتر برای آن وقت گذاشته می‌شد و کمک به رفع مشکل همنوعان و مجموعه حیات و بهره بردن درس‌‌تر ازمواهب الهی می‌شود.

مساجد شهر مأمن دردها و مشکلاتمان و پایگاه امنی برای خوشی‌ها و ناخوشی هایمان است و چراغ روشنشان هم در این روزها مایه دلگرمی مردمان شهر است.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید