سایت پیش فروش محصولات سایپا مردم را سرکار گذاشت


در حالی که از چند روز قبل اعلام پیش فروش محصولات گروه سایپا، موجی از امید را در بین خریداران واقعی خودروی داخلی به وجود آورده بود اما در همان دقایق اولیه مشخص شد که این پیش فروش نیز مثل موارد قبلی تنها در چند ثانیه پرونده ش بسته می شود!   همانطور که در […] نوشته سایت پیش فروش محصولات سایپا مردم را سرکار گذاشت اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

در حالی که از چند روز قبل اعلام پیش فروش محصولات گروه سایپا، موجی از امید را در بین خریداران واقعی خودروی داخلی به وجود آورده بود اما در همان دقایق اولیه مشخص شد که این پیش فروش نیز مثل موارد قبلی تنها در چند ثانیه پرونده ش بسته می شود!

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با گذشت چند دقیقه از شروع اولین پیش فروش سایپا در سال 99 خطای تکمیل ظرفیت نمایندگی به کاربران نمایش داده می شود و این مورد در تمامی استانها مصداق داشت.

سایت پیش فروش محصولات سایپا مردم را سرکار گذاشتحال سوال اساسی از اساتید در گروه خودروسازی سایپا این است که به واقع، با چه نیتی این چنین خریدار واقعی خودرو را سرگرم خیمه شب بازی خود می کنند؟ با یک اعلام پیش فروش صوری و قرار دادن شرایط صوری نمی توانند فروش خودروها به نمایندگی های خاص را پنهان کنند. اگر به واقع این خودروها به دست خریدار واقعی رسیده پس علت این حجم از فروش محصولات سایپا با مدل 99 و حواله آنها در سایتهای آگهی دهنده اینترنتی چیست؟ آیا خریدار واقعی خودرو را خریده تا در بازار آزاد به فروش برساند؟

راهکار جلوگیری از هجوم دلالان و خریداران صوری به سمت پیش فروش خودرو

مسئله اینجاست که نهادهای نظارتی نیز ورود جدی به این کلاه برداری آشکار که خریدار واقعی را از خرید خودرو محروم کرده نداشته و ندارند چرا که با یک قانون ساده به سادگی می توانند جلوی اینگونه اخلال ها در بازار خودرو را بگیرند. دو راهکار پیشنهادی برای جلوگیری از خرید خودرو توسط خریداران صوری که تنها با هدف فروش آن در بازار آزاد و سوء استفاده از اختلاف قیمت شرکتی و بازار آزاد، مباردت به خرید رانتی آن می کنند:

1. جلوگیری از درج هر گونه آگهی فروش حواله خودرو در سایتهای آگهی

2.جلوگیری از فروش خودروهای سال تا 8 ماه پس از تاریخ خرید

شروط مضحک در قوانین خرید پیش فروش

در حال حاضر شروط به هر ادرس یک ماشین یا هر کد ملی یک ماشین و … مضحک و فریب افکار عمومی است چرا که در حال حاضر که بازار خرید و فروش کارت ملی بسیاری از روستائیان و یا افراد بی بضاعت داغ است، این قوانین به سادگی دور زده می شوند و بازار همچنان در دست دلالانی است که نهادهای نظارتی نیز تنها نظاره گر هنرنمایی آنها در صحنه هستند و اقدام جدی برای برخورد با آنها صورت نمی گیرد.

چندی پیش در مطلبی جداگانه به سناریوی همین دلالانی که امروز مبادرت به خرید انبوه خودروهای پیش فروش سایپا کرده اند پرداختیم که چگونه قیمت روز خودروهای داخلی را تغییر می دهند.

حال باید منتظر ماند و دید ساز و کار جدید ایران خودرو در شرایط جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو چگونه عمل خواهد کرد و آیا باز هم شاهد تکرار اتفاقات سالهای اخیر و تکمیل ظرفیت در چند ثانیه خواهیم بود یا خیر؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی