نظام سیاسی آمریکا قدرت پاسخگویی به نیاز‌های مردم کشورش را ندارد


نظام سیاسی آمریکا قدرت پاسخگویی به نیاز‌های مردم کشورش را ندارد

فعال اصولگرا گفت: نظام سیاسی آمریکا قدرت پاسخگویی به نیاز‌های مردم کشورش را نداشته و حرفی برای گفتن ندارد.

نظام سیاسی آمریکا قدرت پاسخگویی به نیاز‌های مردم کشورش را نداردحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی که کرونا را عامل افول این کشور دانستند، گفت: به هر حال هرنوع کمبودی در کشور‌های مختلف جهان بوجود می‌آید و این نوع کمبود‌ها در اثر حوادث غیر مترقبه‌ای است که از قبل در دولت‌ها پیش بینی‌های لازم برای آن صورت نگرفته است.

او ادامه داد: اما اینکه ما بخواهیم این موضوع را دلیلی بر افول آمریکا قلمداد کنیم شاید کمی ساده اندیشی باشد؛ چرا که افول آمریکا دلایل بسیاری متعدد دیگری دارد که خیلی فراتر از کمبود‌های داخلی این کشور است.

ترقی افزود: کمبود‌های داخلی آمریکا در کنار بدهی ۲۲ تریلیون دلاری این کشور و در کنار مشکلات اجتماعی و ناتوانی که در حل حوادث غیر مترقبه طی این چندسال نکته قابل توجهی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اما همه این‌ها نشان دهنده این نکته است که نظام سیاسی آمریکا قدرت پاسخگویی به نیاز‌های مردم کشورش را نداشته و حرفی برای گفتن ندارد و نتوانسته نوسازی در مبانی ارزشی خودش داشته باشد؛ بنابراین به دلایل متعدد دیگری می‌توان آمریکا را در مسیر افول دید.

فعال اصولگرا با اشاره به تداوم تحریم‌های دارویی آمریکا علی‌رغم اشاعه کرونا افزود: اصولا برای قدرت‌های سلطه‌گر جهان موقعیت و حفظ اقتدار ارزش بسیاری دارد و تداوم این قدرت را به این می‌دانند که نسبت به موضع گیری‌هایی که در برابر کشور‌های رقیب داشته‌اند یک ایستادگی داشته باشند تا تلقی عقب نشینی از آن‌ها نشود؛ زیرا هرگونه عقب نشینی آن‌ها اگر خیلی شفاف و روشن باشد نشان دهنده ضعف آن‌ها در برابر رقیب است.

او خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا ضربه‌هایی که از ایران و جریان مقاومت می‌خورند و همچنین ضربه‌هایی که در اثر تغییر نظم جهانی می‌خورند را به شکلی در افکار عمومی جهان مهندسی کنند که چندان به حیثیت آن‌ها ضربه نزند تا آن اقتدار پوشالی خود را در افکار عمومی جهان از بین نرود؛ لذا طبیعی است که این نوع مخالفت‌هایشان با ارسال کمک‌های دارویی به ایران را ادامه دهند زیرا از نظر آن‌ها این تنها امکانی است که برای مقابله با جمهوری اسلامی دارند.

ترقی افزود: همین امر هم نشان می‌دهد که تمام توان اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و امنیتی آن‌ها همه بی نتیجه بوده و امروز فقط مجبورند دست به دامن اقداماتی نظیر جلوگیری از ورود دارو به ایران شوند و این نهایت ضعف آنهاست که از چنین ابزار‌های غیر انسانی برای مقابله با رقیب خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا