درخواست پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی برای جداسازی پلاسما از بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا


درخواست پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی برای جداسازی پلاسما از بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا

رئیس پایگاه انتقال خون خراسان شمالی از درخواست این پایگاه برای اعطای مجوز جهت جداسازی پلاسما از بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر زارع در گفت و گو با ایسنا، گفت: با اشاره به اینکه مکاتبات لازم به ستاد در تهران انجام شده است، گفت: منتظر دریافت پاسخ از سوی ستاد هستیم که آیا می توانیم این کار را در استان اجرایی کنیم و یا خیر.

وی افزود: اگر مجوز لازم در این ارتباط اعطا شود، خراسان شمالی می تواند خون را از بهبودیافتگان مبتلا به این ویروس دریافت کرده و سپس امر جداسازی پلاسما را انجام دهد.

زارع با اشاره به اینکه افرادی که بیماری کووید 19 مبتلا می شوند در بدن آن ها آنتی بادی تولید شده و این آنتی بادی تا مدتی در بدن آن ها وجود دارد، ادامه داد: این آنتی بادی همچون سربازی آماده است که می توان پلاسما را از فرد بهبودیافته گرفت و به بدن فرد بیمار تزریق کرد.

وی با بیان اینکه جداسازی پلاسما در 14 استان کشور انجام می شود، اظهارکرد: از آنجاییکه خراسان شمالی فاقد دستگاه پلاسما فرز است در نتیجه نمی توان این امر را انجام داد.

این مقام مسئول توضیح داد: اما مکاتبات لازم انجام شده تا مجوز دریافت خون از بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا انجام شود و بعد از گرفتن خون، امر جداسازی پلاسما را انجام داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟