بخش آموزشی البرز نیاز سنجی شد


بخش آموزشی البرز نیاز سنجی شد

کرج – ایرنا- بخش آموزشی و تعلیم و تربیت استان البرز عصر شنبه با حضور اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز این استان نیاز سنجی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست که درادره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزارشد، گفت: ساخت کلاس های درس دراین استان تنها با کمک خیرین و مردم برطرف خواهد شد.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: دانش آموزان البرز نیاز به فضای مناسب و ایمن تحصیلی دارند که این مهم تنها با افزایش سطح مشارکت های مردمی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز دولتی امکان پذیراست.

وی یاد آورشد: رشد جمعیت دانش آموزی درالبرز از میانگین کشوری بالاتر است لذا ضرورت دارد، گام های مستحکم برای توسعه و افزایش کلاس های درس دراین استان برداشته شود.

قاسمی تصریح کرد: توسعه فضاهای آموزشی دراین استان موجب کاهش مشکلات آموزش و پرورش درعرصه تعلیم و تربیت از جمله تراکم دانش آموزی و مدارس ۲ نوبتی می شود.

وی اضافه کرد: هرساله بین ۱۲ تا ۱۵هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی البرز به دلیل مهاجرت اضافه می شود که این مهم سبب شده است تا این استان با کمبود فضای آموزشی روبرو شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز فرهنگ سازی در راه حرکت معنوی مدرسه سازی در جامعه را از سوی رسانه ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید در این راه همه مردم با هر توان مالی با خیرین مدرسه ساز همدل و همراه شوند.

وی تاکید کرد: تراکم دانش آموزی درکلاس های البرز بالاست لذا ساخت کلاس های جدید در این استان باید مورد توجه ویژه از سوی مدیران دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها قرار گیرد زیرا سالانه باید ۴۰۰ کلاس جدید ساخته شود.

نبود زمین مانعی بزرگ برای ساخت مدرسه

رییس مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرزهم دراین نشست اظهارداشت: حضور خیرین درساخت مدرسه دراین استان از رشد خوبی برخودار است به گونه ای که درتحقق تعهدات مالی درچندین سال متولی منتخب کشوری می شود.

دکترمحمدرضا اسپرورین با اشاره به اینکه تکریم ازخیرین مدرسه ساز به خاطر حرکت ارزشمندشان درامر مقدس مدرسه سازی ضروری است، خاطرنشان کرد: هرساله جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف تقویت وتوسعه فضاهای آموزشی برگزار می شود که تا کنون حاصل آن رضایتمندی فعالان عرصه تعلیم و تربیت و خانواده ها را به ویژه درمناطق محروم و کم برخوردار را به همراه داشته است.

وی بیان داشت: خیرین مدرسه ساز دراین استان از جمله در کرج نیاز به تامین زمین مناسب برای ساخت فضاهای آموزشی دارند.

وی با بیان اینکه یکی ازمشکلات اصلی خیرین مدرسه سازبه ویژه دراستان البرزدر بخش تأمین زمین آموزشی است ، اضافه کرد: این مشکل با همدلی مسوولان استان به خصوص شهرداری و مسکن و شهرسازی برطرف می شود.

وی عنوان کرد: برای رفع این کاستی تنها نمی‌توان به ظرفیت بخش دولتی اکتفا کرد.

رییس مجمع خیرین مدرسه سازالبرزادامه داد: هر سال بیش از ۱۲ هزار دانش آموز به جمعیت البرز اضافه می‌شود در حالی که برای تحت پوشش قراردادن این تعداد دانش آموز، کلاس درس مورد نیاز به فضای آموزشی استان اضافه نمی‌شود.

البرز تحول عظیم می خواهد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس البرزنیزگفت: این استان درفقر فضای آموزشی به سر می برد که رفع آن نیاز به تحول عظیمی از سوی خیرین مدرسه ساز و مسوولان استانی دارد.

محمد دلاوریان با اشاره به اینکه ساخت یک هزار کلاس درس درالبرزدرالبرز درحال اجراست، افزود: سالانه بطور متوسط ۴۰۰ کلاس درس دراین استان باید ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: ازسال گذشته تا کنون حمایت دولت درساخت وتکمیل فضاهای آموزشی درالبرز روند مطلوبی داشته است تا فقر فضای آموزشی در این استان کم رنگ شود.

وی بیان داشت: سطح مشارکت های مردمی در ساخت مدارس البرز نیز قابل تحسین است که به دلیل کمبود فضای آموزشی نیاز به مشارکت خیرین مدرسه ساز در این استان داریم.

دلاوریان با بیان اینکه البرزدر بخش تراکم دانش آموزی، یکی از متراکم ترین استان های کشوراست، افزود: ساخت کلاس درس به دلیل کمبود فضای آموزشی و فرسودگی کلاس ها باید دراولویت کاری پروژه های عمرانی استان قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: استان البرز به دلیل مهاجر پذیری بالا، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر مجاز با چالش های ویژه ای در بخش فضای آموزشی مواجه است .

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری