اهدای 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه مسجد اعظم قم توسط حوزه‌علمیه نبی‌اکرم(ص)


اهدای 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه مسجد اعظم قم توسط حوزه‌علمیه نبی‌اکرم(ص)

آیت‌الله نجفی‌تهرانی با اشاره به فرصت‌آفرینی‌های کرونا در کنار تهدیدات آن، گفت: اهدای کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ازجمله این فرصت‌ها است. در این راستا حوزه نبی اکرم(ص) 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه مسجد اعظم قم هدیه کرد که 64 نسخه خطی جزء آنها است.

آیت الله «ضیاالدین نجفی تهرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا با وجود همه مشکلات، رنج ها، غم ها، تهدیدات و بحران هایی که ایجاد کرد، فرصت های تازه ای نیز پیش روی انسان ها در سراسر جهان قرار داد، اظهار کرد: این موضوع درباره ملت ایران نیز صدق می کند که تقویت اتحاد و انسجام ملی، اعتماد بیشتر به نسل جوان و استفاده از ظرفیت های داخلی از جمله آنها است.

امام‌ جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) افزود: لزوم ماندن در خانه ها و اجتناب از خروج از منازل که برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است موجب بازنگری در سبک زندگی بسیاری از ما شد که انس بیشتر با کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی از نشانه های آن است.

وی در ادامه به ابتکار زیبای برخی از ائمه جماعات مساجد برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور که هدیه کتاب های شخصی به مراکز دینی و علمی از موارد آن بود اشاره کرد و گفت: ما هم در همین راستا شش هزار جلد کتاب از کتابخانه حوزه علمیه نبی اکرم (ص) (واقع در تهران، خیابان نبرد، بلوار نبی اکرم) را به کتابخانه مسجد اعظم قم (آیت الله العظمی بروجردی) هدیه کردیم.

نجفی تهرانی اضافه کرد: ۶۴ نسخه خطی و ۲۴۰ کتاب چاپی و ۶۴ قفسه نو جزو مجموعه هدیه شده به کتابخانه مسجد اعظم قم است ضمن اینکه بیشتر کتاب ها در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی هستند.

وی در پایان با بیان اینکه مردم می توانند در دوره شیوع ویروس کرونا که اکنون با ماه مبارک رمضان همزمان شده است برای تغذیه روحی و افزایش دانش خود از طریق کتاب خوانی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: مطالعه کتب مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و راه های انس بیشتر با پروردگار جهانیان، بهترین توصیه به مردم به ویژه برای نسل جوان در کنار عبادت و قرائت و تدبر در قرآن در ایام ماه مبارک رمضان است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر