18هزار هکتار مزرعه کهگیلویه و بویراحمد به کشت بهاره اختصاص یافت


18هزار هکتار مزرعه کهگیلویه و بویراحمد به کشت بهاره اختصاص یافت

گچساران - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 18 هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره شامل محصولات زراعی،جالیزی، سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

شهرام عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ذرت،برنج، ماش،لوبیا،هندوانه،خربزه،گوجه فرنگی وکدو از مهمترین محصولاتی است که در مزارع کهگیلویه وبویراحمد کشت می شود.

وی بیان کرد:کشت محصولات جالیزی و حبوبات آغاز شده و عملیات کشت تا ابتدای تیر ماه در مناطق گرمسیری و سردسیری استان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پیش بینی می شود کشت محصولات بهاره امسال نسبت به پارسال ۱۵درصد افزایش یابد.

عسکری تصریح کرد: تمام مزارع اختصاص یافته به کشت بهاره آبی و تجهیز به آبیاری های نوین بارانی و قطره ای هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: توزیع بذرهای اصلاح شده برای برخی محصولات مانند گوجه فرنگی و ذرت از حمایت های جهاد کشاورزی برای کشت بهاره است.

عسکری گفت: توزیع کود به قیمت یارانه ای از دیگر برنامه های دولت برای کشت بهاره محصولات کشاورزی در استان است.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سالیانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد