حوادث جاده‌ای در خراسان‌جنوبی 7 درصد رشد داشته است


حوادث جاده‌ای در خراسان‌جنوبی 7 درصد رشد داشته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌ جنوبی از افزایش هفت درصدی حوادث جاده‌ای در خراسان‌ جنوبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرحیم شهریاری امروز 7 اردیبهشت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل و لزوم توجه به جوانب مختلف این موضوع اظهارکرد: هلال احمر در سال ۹۸ به ۹۸۰ مورد حادثه جاده‌ای در خراسان‌جنوبی امداد رسانی داشته که نسبت به مدت مشابه با هفت درصد رشد همراه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع حوادث ۶۱ درصد واژگونی، ۲۶ درصد تصادف رخ به رخ، 8 درصد انحراف و برخورد با مانع، 4 درصد نقص فنی خودرو و یک درصد حریق را شامل می شود.

شهریاری ادامه‌داد: تعداد کل حادثه دیده‌گان این حوادث سه هزار و ۳۵۶ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: کل افراد اسکان داده شده در حوادث جاده ای در سال گذشته ۱۴۲ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۵۲ مورد عملیات رهاسازی برای حوادث جاده ای انجام شده که این مورد هم هفت درصد رشد داشته است، گفت: طی سال گذشته سه هزار و 274 نفر در قالب هزار و 425 تیم عملیاتی با بکارگیری هزار و 428 خودروی امدادی به محل حوادث اعزام شدند.

شهریاری یادآور شد: شهرستان قاین با ۱۹۵ مورد، طبس با ۱۲۴ مورد، سربیشه و نهبندان با ۱۱۵ مورد و بیرجند با ۸۲ مورد بیشترین فراوانی حوادث جاده ای را داشته اند.

وی با بیان اینکه خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز عامل اصلی واژگونی در حوادث جاده‌ای است، درخواست کرد: رانندگان هم استانی ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، در سفرها با حفظ آرامش و دوری از شتاب طی مسیر کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظر رهبر انقلاب درباره ادغام ارتش چه بود؟