تاکید فرماندار تالش بر تکمیل سد لاستیکی


تاکید فرماندار تالش بر تکمیل سد لاستیکی

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش گفت: سد لاستیکی در حال ساخت در حوزه رودخانه کرگانرود این شهرستان 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متولیان امر، با توجه به ضرورت تامین آب کشاورزی، تکمیل آن را با جدیت پیگیری کنند.

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است، سید عیسی مهدوی روز شنبه در جلسه کمیته تخصیص آب کشاورزی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سد لاستیکی با ۴۰۰ هزار متر مربع ظرفیت ذخیره، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را آبیاری خواهد کرد و تکمیل آن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در اراضی کشاورزی تالش نزدیک ۱۰۰ سر دهنه انتقال آب موجود است و سازه آنها خاکی است و بیشتر آنها که در سیلاب های قبل بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده بودند، بازسازی شده است.

وی افزود: بازسازی سردهنه ها ادامه دارد و کشاورزان انتظار دارند مسئولان امر، برای بهسازی و مرمت سردهنه ها یکبار فکر اساسی بکنند تا در آبیاری پایدار اراضی قابل کشت، مشکلی نداشته باشیم.

فرماندار تالش گفت: هر سال در موضوع سردهنه ها شاهد مشکلات اجتماعی در این شهرستان هستیم و اعتبارات ویژه ای باید برای سردهنه ها در نظر گرفته شود و پایداری آبیاری این شهرستان در اولویت باشد.

۱۱ رشته رودخانه و ۷۰ هکتار آب بندان از منابع آب کشاورزی تالش است و از ۱۶ هزار هکتار شالیزار در این شهرستان سالانه به طور میانگین ۷۶ تا ۸۰ هزار تن شلتوک برداشت می شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...