خسارت بیش از 600 میلیارد ریالی کرونا به گردشگری قزوین


خسارت بیش از 600 میلیارد ریالی کرونا به گردشگری قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا طی 2 ماه گذشته بیش از 600 میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری استان وارد کرده است.

علیرضا خزائلی روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا که در زمان پیک کاری تاسیسات گردشگری همزمان با تعطیلات نوروزی و اوج سفرها اتفاق افتاد و منجر به تعطیلی این مراکز شد ضربه اقتصادی شدیدی را به این بخش وارد کرده و تاثیرات مخربی بر فعالیت‌های حوزه گردشگری استان داشته است.

خزائلی با اشاره به خسارت مالی وارد آمده به این بخش در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌‎های صورت گرفته در حوزه معاونت گردشگری اداره کل از اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ میزان خسارت مالی وارد شده به تاسیسات گردشگری استان اعم از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی، راهنمایان گردشگری و موسسات آموزشی ، ۶۴۰ میلیارد ریال برآورد شده که در صورت ادامه روند ضرر وزیان شاهد تعطیلی گسترده این مراکز و بیکاری بسیاری از کارکنان آنها خواهیم بود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ادامه افزود: با توجه به تاکید دکتر مونسان وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر حمایت از صنعت گردشگری و انجام برنامه‌ریزی‌هایی لازم برای رونق مجدد این صنعت در دوران پسا کرونا و نیز پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارتخانه، تسهیلات حمایتی شامل امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه باز پرداخت وام‌های بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری، تعویق پرداخت قبوض حامل انرژی به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی در نظر گرفته شده تا بخشی از ضررهای وارد شده به این بخش جبران شود.

خزائلی ادامه داد: همچنین امکان استفاده از اوراق تضمینی سرمایه در گردش و وام بانکی با سود ۱۲ درصد هم برای حمایت از این واحدها و فعالان حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآور شد: امیدواریم با راهکارهای حمایتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همراهی مسئولان استان و دستگاه‌ها شاهد رونق مجدد این صنعت در استان قزوین و کشور باشیم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها