بهبودیافتگان کرونا در گیلان به پویش شکرانه سلامت بپیوندند


بهبودیافتگان کرونا در گیلان به پویش شکرانه سلامت بپیوندند

رشت _ ایرنا_ مدیرکل انتقال خون گیلان از بهبودیافتگان بیماری کووید ١٩ در استان خواست تا با اهدای پلاسمای خون خود برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به پویش شکرانه سلامت بپیوندند.

دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی دستگاه اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کووید ١٩ و استفاده از آن برای بهبود مبتلایان از سوم اردیبهشت ماه در گیلان دو نفر با اهدای پلاسمای خون خود به پویش شکرانه سلامت پیوستند.

وی اظهار داشت: در نخستین روز از راه اندازی دستگاه پلاسما سهیل دربندی جوان بهبود یافته کرونا از آستارا و امروز نیز در دومین روز از ماه مبارک رمضان سید جواد موسوی بهبود یافته دیگری برای نجات جان بیماران مبتلا به ویروس کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کرد.

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ بدین منظور می توانند به اداره کل انتقال خون استان مراجعه نمایند.

مرکز اهدای پلاسما در گیلان در محل اداره کل انتقال خون استان به آدرس رشت، میدان فرهنگ به سمت پل عراق جنب مرکز بهداشت شهرستان، جنب پارک اندیشه فعال است.

شماره تماس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان خون ٠١٣٣٣٣٣٢٦٧٠ و شماره اداره کل انتقال خون گیلان ٠١٣٣٣٣٢٦٠٠٦ آماده پاسخگویی است.

سالانه ٢٠٠ هزار واحد خون و فرإورده های خونی در گیلان تولید می شود که برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، جراحی ها و غیره مصرف می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»