اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتی


مطلب اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ اپلیکیشن houseparty یکی از جدیدترین اپلیکیشن های مکالمه تصویری گروهی است که برای پلتفرم های اندروید، iOS و مک عرضه شده است. به تازگی اپلیکیشن...

اپلیکیشن houseparty یکی از جدیدترین اپلیکیشن های مکالمه تصویری گروهی است که برای پلتفرم های اندروید، iOS و مک عرضه شده است.

به تازگی اپلیکیشن houseparty به عنوان یک اپلیکیشن مکالمه تصویری با قابلیت ارسال پیام های نوشتاری، در میان نوجوانان و دانشجویان محبوبیت خاصی پیدا کرده است. این اپلیکیشن در ابتدا برای اندروید و iOS ارائه شده بود اما کمپانی سازنده‌، اپلیکیشن مخصوص کامپیوتر‌های مک را عرضه نمود. این اپ سعی دارد که یک ویدیو چت ساده و پر سرعت را میان کاربران ایجاد کند.

اپلیکیشن houseparty در سال 2016 منتشر شد و در سال 2019 شرکت Epic Games آن را خریداری کرد، اما در واقع این شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن مردم بود که باعث شد این اپلیکیشن شکوفا شود. هم اکنون بسیاری از افراد برای گذراندن دوران قرنطینه و هم صحبتی و دیدار با آشنایان خود از اپلیکیشن هاوس پارتی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

با بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020 آشنا شوید!

کمپانی سازنده قصد دارد بدین شکل شمار کاربرانش را افزایش داده و کاربرانی غیر از نوجوانان و جوانان نیز پیدا کند. شاید خانواده‌ این افراد نیز با عرضه‌ی این اپ روی کامپیوتر‌های مک، به کاربرانشان اضافه شده و بدین شکل با عزیزان خود در تماس باشند.

معرفی اپلیکیشن Houseparty

بررسی اپلکیشن هاوس پارتی

اکنون اپلکیشن houseparty روی اپ استور مک به صورت رایگان قرار گرفته است. اپ یاد شده از بسیاری جهات به دیگر سرویس‌های ویدیو چت گروهی شباهت دارد و عمده تفاوت آن مفهوم حضور به شمار می‌رود.

این اپ در هر زمان از کاربر می‌پرسد که آیا علاقه به چت دارد یا خیر و پس از آن است که به دوستانتان خبر می‌دهد که اکنون شما پشت کامپیوتر قرار گرفته‌اید و قادرید با آنها صحبت کنید.

اپلیکیشن houseparty روی گوشی‌های هوشمند نیز عملکردی مشابه دارد و تنها پس از تایید کاربر، حضورش را به دیگران خبر می‌دهد. پس از آن دیگران قادر خواهند بودند با یک اشاره‌ی ساده، ویدیو چتی گروهی را آغاز کنند.

این مسئله موجب شده که چت با این اپ، ناگهانی بودن تماس‌های تلفنی گروهی را نداشته و کاربر می‌تواند هر موقع که می‌خواهد به دیگران اضافه شود. این مسئله موجب شده که ۲۰ میلیون کاربر که عمده‌ی آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، به استفاده از اپلیکیشن houseparty روی آورند.

بیشتر بخوانید:

قیمت و مشخصات فنی آیفون اس ای 2020 اپل (Apple iPhone SE 2020) معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس قیمت و مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 بهترین صفحه نمایش‌ های گوشی در سال 2020

بنابر آمار منتشر شده، هر کاربر در این اپ به طور میانگین ۲۳ دوست دارد و روزانه ۵۱ دقیقه را به چت با دوستانش می‌گذارند. از ویژگی‌های اضافه شده به نسخه‌ی جدید این اپ می‌توان به گزینه‌ی around (دور و بر) اشاره کرد.

کاربر می‌تواند با انتخاب این وضعیت اعلام کند که برای صحبت کردن آماده است اما در همین حین دوربین خود را خاموش نگه دارد. این گزینه می‌تواند به کاربر زمان لازم برای آماده شدن یا تمام کردن کارش را بدهد تا پس از آن به گفتگو بپردازد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن‌ کوچ سرفینگ آموزش نصب روبیکا برای کامپیوتر بهترین موزیک پلیر اندروید در سال 2020 بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید

چگونگی فعالسازی حساب کاربری در اپلیکیشن هاوس پارتی

بررسی اپلیکیشن houseparty

در ادامه این گفتار قصد داریم تا قدم به قدم مراحل ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن هاوس پارتی را باهم انجا بدهیم. پس با ما همراه باشید.

دانلود این اپلیکیشن را میتوانید از عموم مراجع دانلود اپ مانند اپ استور، گوگل پلی و حتی مایکت انجام دهید. پس از دانلود اپلکیشن آنرا باز کنید.

در صفحه اولیه با دو گزینه مواجه هستید. گزینه اول برای ثبت نام و گزینه دوم برای شرایطی است که شما از قبل اکانتی داشته باشید.

اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتی

در صورتی که اکانت داشته اید با انتخاب گزینه دوم با ورود اطلاعات کاربری و پسورد خود میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر پسورد را فراموش کرده باشید نیز با ارائه ایمیل میتوانید نسبت به بازیابی پسورد خود اقدام کنید.

اما فرایند ایجاد حساب کاربری جدید در اپلکیشن هاوس پارتی چگونه است؟ برای اینکار با انتخاب گزینه Sign Up‌ نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام کنید. برای ورود و ایجاد حساب کاربری هیچگونه محدودیت یا فیلتری درکار نیست. بنابراین نیازی به وصل بودن فیلترشکن ندارید.

بیشتر بخوانید:‌

ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020 بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2019 تلگرام آلفا (Telegram Alpha) بدون فیلتر برای دسکتاپ

در مرحله بعد با تصویر زیر روبرو میشوید. جالب اینکه برای استفاده از اپلیکیشن هاوس پارتی ابتدا باید اطلاعات کاربری، ایمیل و پسورد تعیین کنید و سپس اس ام اس فعالسازی برایتان ارسال شود.

اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتی

در نتیجه و مطابق شکل بالا به پر کردن فیلدهای مربوط بپردازید. به ترتیب فیلد اول برای ایمیل، فیلد دوم برای نام کامل، فیلد سوم برای نام کاربری (آنچه دیگران میبینند)‌، فیلد چهارم برای پسورد و فیلد پنجم و آخرین فیلد برای تعیین تاریخ تولدتان به میلادی است.

پس از ورود تمام این اطلاعات باید صبر کنید تا گزینه Next در پایین صفحه روشن شده به رنگ زرد دربیاید و از حالت نیمه روشن دربیاید.

بعد از این مرحله نوبت به بخش دریافت کد فعالسازی است. به مانند تمامی اپلکیشن های اینچنینی، در اپلیکیشن هاوس پارتی نیز شما برای عضویت الزاما باید یک شماره تلفن همراه روشن داشته باشید.

در این بخش و مطابق تصویر زیر از کادر بالا که مربوط به نام کشور است ایران را پیدا کنید. همانطور که میبینید اپلکیشین به طور پیشفرض امریکا را قرار داده است.

اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتیچت تصویری با هاوس پارتی

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020 ؛ با برنامه سفر کن!

بعد از تعیین ایران به عنوان کشور خود، شماره همراه خود را بدون صفر اولیه وارد کنید. برای مثال به جای 09131234567 باید صفر ابتدایی را حذف کرده به این صورت وارد کنید: 9131234567. (این شماره رو همینطور به ترتیب زدم زنگ نزنید یکی جواب بده بعد بگن شمارمون پخش کردین)

بعد از دریافت کد فعالسازی زمان کوتاهی برای درج آن در کادر مربوط فرصت دارید. همانطور که در تصویر زیر میبنید این کد، یک کد چهار رقمی است که به سادگی میتوان آنرا به خاطر سپرد.

اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتیبرنامه houseparty چیست

در نتیجه و مانند اپلکیشن های دیگر، در اپلکیشن هاوس پارتی منتظر نباشید که به محض دریافت اس ام اس حاوی کد فعالسازی، دستگاه به طور هوشمند نسبت به همگام سازی و رفتن به مرحله بعد اقدام کند. انگشتان مبارک را تکان داده کد را وارد کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2020 بهترین لاستیک ایرانی بهترین قیمت گوشی های دست دوم سامسونگ در بازار موبایل ایران بهترین و پرفروش ترین فیلم های 98

به همین سادگی حساب کاربری شما در اپلکیشن houseparty فعال شده است. در همان ابتدا اپلیکیشن هاوس پارتی از شما اجازه دسترسی به مخاطبان دفترچه تلفن گوشی و همچنین دوستان فیسبوکی شما را میخواهد.

در صورتی که این اجازه را صادر کنید آنها از حضور شما مطلع میشوند. و لیست دوستانتان که در اپلیکیشن houseparty حضور دارند برای شما به نمایش درمیاید.

آموزش کار با اپلیکیشن houseparty

بررسی اپلیکیشن هاوس پارتی

در مرحله بعد، اپلیکیشن houseparty از میان مخاطبین و افرادی که ممکن است شما بشناسید، لیستی را نمایش میدهد. در این لیست افراد متنوعی حتی کسانی که یکبار شماره شان در دفتر شما ثبت شده است نیز حضور دارند.

در اینجا شما میتوانید هرکس را که خواستید به لیست دوستان خود اضافه کنید. بعد از این مرحله اپلیکیشن هاوس پارتی با توضیح اساسی ترین ویژگی خود یعنی برقراری تماس های تصویری از شما میخواهد که اجازه دسترسی اپلیکیشن به میکروفون و دوربین را بدهید.

اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتیآموزش کار با برنامه houseparty

در ادامه بررسی اپلیکیشن Houseparty برای اینکار ابتدا به مانند تصویر زیر آیکون دوربین و میکرفون را فعال کنید. با اینکار دو اعلان پیاپی برای اجازه دسترسی به هرکدام از دو گزینه دوربین و میکروفون به نمایش درمیاید که در هردو باید گزینه پذیرفتن را انتخاب کنید.

در اینجا و با انتخاب گزینه Next ، مستقیما به بخش دوربین و تماس تصویری هدایت میشوید. در اینجا میتوانید برای اولین بار تماس تصویری را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین و بهترین دستگاه قهوه ساز 2020 بهترین گوشی های هوشمند 2020 بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020 بهترین گوشی های 2020 سامسونگ بهترین گوشی های 2020 اپل

تصویر زیر نمایشگر کلیه ابزارها و امکانات فضای دوربین در اپلیکیشن houseparty میباشد. در ادامه آموزش کار با اپلیکیشن houseparty با انتخاب ایکون به علاوه در گوشه بالای سمت راست تصویر، میتوانید نسبت به اضافه کردن یکی از دوستان خود به چت تصویری اقدام کنید.

علامت ایموجی مانند در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر را با لیست استیکر یا ایموجی اشتباه نگیرید. در این بخش شما میتوانید برای دعوت از دوستان خود یا اضافه کردن افراد موجود به ویدئو چت در اپلیکیشن houseparty استفاده کنید.

اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتیآموزش کار با اپلیکیشن houseparty

پنج آیکون پایین صفحه نیز به ابزارهای کاربردی و تنظیمات اتاق چت مربوط هستند. آیکون برای قطع و وصل کردن میکروفون و دوربین شخصی شما. آیکونی برای بستن اتاق چت برای سایرین. و همچنین یک گزینه برای تعویض دوربین موجود است.

جالب است بدانید شما در این تماسهای تصویری میتوانید با دوستان خود و از لیست بازیهای ساده موجود در اتاق چت استفاده کنید. تعدادی بازی بسیار ساده در این بخش در دسترس شماست که میتوانید از آنها برای مقاصد مختلفی استفاده کنید.

همچنین در این بخش گزینه ای وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید آدرس آی پی خود در اپلیکیشن هاوس پارتی را به صورت لینک با دیگران به اشتراک بگذارید.

برخی از ویژگی های اپلیکیشن houseparty

در ادامه بررسی اپلیکیشن Houseparty برخی از مهم ترین ویژگی‌های آن را مرور می‌کنیم.

تماس گرفتن یا Calling: با اپلیکیشن houseparty به راحتی می توانند به دوستانتان زنگ بزنید، تنها کافی است آیکون سبز رنگ تلفن را لمس کنید.

دوستِ دوست یا Friend of a friend: در این اپ، هر کسی می تواند وارد یک اتاق بدون قفل شود. اگر شما یکی از دوستانتان شخصی را به اتاق دعوت کند که دیگران او را نمی شناسند، آن شخص به عنوان Friend of a friend شناخته می شود و باید معرفی شود.

Muting: اگر نمی خواهید اعلان های شخصی را دریافت کنید یا اعلان حضور شما برایش فرستاده شود، می توانید او را Mute کنید. کاربران متوجه نمی شوند که شما او را Mute کرده اید.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین گوشی های 2020 شیائومی بهترین گوشی های 2020 آنر بهترین گوشی های 2020 هواوی بهترین گوشی های ارزان قیمت چینی

Notes: با این قابلیت با لمس اسم یا عکس کاربر دیگر، می توانید به او پیام متنی ارسال کنید. همه پیام های دریافتی و چت های متنی در inbox قابل مشاهده هستند.

اپلیکیشن Houseparty ؛ معرفی، بررسی و آموزش کار با برنامه هاوس پارتیآموزش کار با اپلیکیشن houseparty

حالت خصوصی یا Private mode: اگر حالت خصوصی یا Private Mode را فعال کنید، هر اتاقی که به آن وارد شوید قفل می شود. سپس خودتان می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی را به اتاق دعوت کنید.

Waving: با لمس آیکون دست کنار نام دوستان، مخاطب می فهمد که شما قصد چت با او را دارید. البته برای تعداد wave ها، محدودیت وجود دارد.

We time: وقتی با یکی از دوستانتان بیش از 120 دقیقه صحبت می کنید، زمان “we time” شروع به کار می کند، این قابلیت اساسا برای فهمیدن نزدیکترین مخاطبان است. البته اگر دو روز با آن شخص صحبت نکنید، شمارنده صفر می شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 بهترین دوربین های فیلم برداری 2020 مقابله ناسا با کرونا ؛ اختراع مهندسان JPL برای کمک به مبتلایان کووید 19 بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید ؛ دریچه ای به دنیای کتاب‌های الکترونیک!

گردآوری: techrato

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403