افت سرعت اینترنت ایران در فروردین 99


افت سرعت اینترنت ایران در فروردین 99

همزمان با شیوع ویروس گسترده ویروس کرونا و افزایش مصرف اینترنت، سرعت اینترنت ایران نیز با افت شدیدی مواجه شد که در ادامه میزان کاهش سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت کشورمان را بررسی می‌کنیم. شروع گسترده ویروس کرونا باعث خانه‌نشینی بسیار از افراد شد و در این مدت بسیاری از افراد مشاغل خود را... نوشته افت سرعت اینترنت ایران در فروردین 99 اولین...

همزمان با شیوع ویروس گسترده ویروس کرونا و افزایش مصرف اینترنت، سرعت اینترنت ایران نیز با افت شدیدی مواجه شد که در ادامه میزان کاهش سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت کشورمان را بررسی می‌کنیم.

شروع گسترده ویروس کرونا باعث خانه‌نشینی بسیار از افراد شد و در این مدت بسیاری از افراد مشاغل خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهند، دانش آموزان به صورت آنلاین آموزش می‌بینند و برخی نیز برای گذراندن اوقات فراغت خود به فضای مجازی روی می‌آورند که نتیجه تمام این موارد افزایش شدید مصرف اینترنت بود. در این بین بسیاری از کاربران از سرعت و کیفیت پایین اینترنت اعم از اینترنت ثابت و تلفن همراه ناراضی هستند. از این رو قصد داریم جدیدترین آمار مربوط به سرعت اینترنت در کشورمان را بررسی کنیم.

سرعت اینترنت در ماه اسفند سال ۹۸

موسسه Speedtest در گزارش خود برای ماه اسفند ۹۸ اعلام کرد متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان ۳۱.۹۵ مگابیت بر ثانیه بوده و متوسط سرعت آپلود در جهان نیز ۱۱.۳۲ مگابیت بر ثانیه است. متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت (خانگی) نیز در جهان ۷۴.۲۳ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت ثابت (خانگی) در جهان حدود ۴۰.۷۹ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت موبایل ایران به صورت متوسط ۲۷.۵۳ مگابیت بر ثانیه است و در این بخش در رتبه ۷۰ جهان قرار دارد، اما سرعت متوسط اینترنت ثابت در ایران ۱۸.۴۱ مگابیت بر ثانیه بوده و از این حیث در رتبه ۱۲۲ جهان قرار گرفته است.

کاهش سرعت اینترنت ایران در فروردین ۹۹

افت سرعت اینترنت ایران در فروردین 99افت سرعت اینترنت ایران در فروردین 99

هم‌اکنون بر اساس آخرین گزارش موسسه Speedtest مربوط به ماه فروردین ۹۹، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان حدود ۳۰.۴۷ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن نیز ۱۰.۷۳ مگابیت بر ثانیه گزارش شد. متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز در جهان ۷۴.۶۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود آن نیز ۴۰.۷ مگابیت بر ثانیه است.

افت سرعت اینترنت ایران در فروردین 99افت سرعت اینترنت ایران در فروردین 99

طبق این گزارش سرعت دانلود اینترنت موبایل کشورمان به صورت متوسط ۲۲.۷۲ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود آن ۱۰.۹۷ مگابیت بر ثانیه است. ایران از این حیث در رتبه ۷۹ از میان ۱۴۱ کشور بوده و نسبت به ژانویه ۹ رتبه افت کرده است.

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; }

سرعت دانلود اینترنت ثابت ایران نیز ۱۰.۱۰ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود آن ۵.۶۸ مگابیت بر ثانیه است که از میان ۱۷۶ کشور در رتبه ۱۵۳ جای گرفته است و از این حیث نیز شاهد سقوط ۳۱ پله‌ای آن هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها