دستگیری از فقرا راه کسب برکات ماه رمضان است/ از دعا در این ماه غافل نشویم


دستگیری از فقرا راه کسب برکات ماه رمضان است/ از دعا در این ماه غافل نشویم

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه رسیدگی به محرومان از اقدامات شایسته ماه مبارک رمضان است که باید بدون منت و آزار و با حفظ آبروی مومن همراه باشد، گفت: از دعا در ایام تعطیلی مجامع مذهبی غافل نشویم که از راه‌های کسب برکات رمضانی است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه جمعه، ۵ اردیبهشت در مراسمی که به صورت مجازی در امامزاده صالح(ع) برگزار شد، اظهار کرد: طبق روایتی از پیامبر اسلام(ص) در ماه مبارک رمضان همه مردم به مهمانی خداوند دعوت هستند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روزه‌داری حقیقی در ماه رمضان سبب افزایش تقوا و مراقبت از نفس می‌شود، تصریح کرد:‌ آنان که درباره عظمت و فضایل ماه مبارک رمضان معرفت و آگاهی دارند از خداوند درخواست می‌کنند که جزو روزه‌داران قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) درباره تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش کردند، ابراز کرد: تلاوت، تدبر، تأمل، تفکر و عمل به قرآن کریم یکی از اعمالی است که می‌توان با آن بیشترین استفاده را از ماه رمضان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه شب قدر قرآن مجید بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شده است، گفت: بالاترین توفیق در ماه مبارک رمضان نهادینه شدن قرآن کریم در قلب انسان است برای رسیدن به این هدف به درگاه الهی دعا و از او عاجزانه درخواست کنید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره انفاق مومنانه و رزمایش همدلی و مواسات در ایام کرونا و پیش از رسیدن ماه رمضان، بیان کرد:‌ از دیگر اقدامات مورد رضای الهی در ماه مبارک رمضان دستگیری و رسیدگی به گرفتاری نیازمندان است.

وی افزود: انفاقی مورد رضای الهی است و فضیلت دارد که بدون منت، همراه با حفظ آبروی مومن و احترام به حرمت نیازمندان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه از دیگر اقدامات شایسته در ماه مبارک رمضان کسب معرفت است، ابراز کرد: امروز با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مساجد و حسینیه‌ها می‌توانیم برای کسب معرفت از برنامه‌های معرفتی و مراسم‌های تلاوت قرآن کریم در فضای مجازی استفاده کنیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از دیگر اقدامات مورد رضای الهی در ماه مبارک رمضان دعا کردن است، تاکید کرد:‌ دعا وسیله صحبت کردن مستقیم با خداوند است، اکنون که اجتماعات و مراسم‌های مذهبی تعطیل شده است نباید از دعای فردی غفلت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه مهمانی خدا زمینه روزه‌داری، تأمل و تدبر در قرآن کریم، دستگیری از نیازمندان، کسب معارف و دعا فردی و جمعی برای همه فراهم است تا از آن استفاده کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول