روزه‌داری مصداق بارز «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» است


روزه‌داری مصداق بارز «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی تاکید کرد: روزه‌داری مصداق بارز «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» طی پیامی فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و فصل رویش خیرات و برکات را خدمت مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، عموم مسلمانان و به ویژه مردم غیور و مومن ایران اسلامی تبریک گفت.

متن پیام رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به شرح ذیل است:

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (بقره۱۸۳)

روزه سرچشمه تقوا و یکی از مهم‌ترین عبادات مسلمین در ادیان ابراهیمی و به‌ویژه دین مبین اسلام است که بارها در قرآن کریم به آن اشاره شده است. در مکتب تشیع، روزه از احکام عبادی دین به شمار می‌آید که علاوه بر عبادت اعضاء و جوارح، عبادت قلبیِ مسلمین و مؤمنین را شامل می‌شود. روزه عبادتی‌ست که با عمل به دستورات دینی رستگاری اخروی را در پی دارد. خداوند رحمان و رحیم در پایان آیه مذکور فرموده: لعلکم تتقون؛ یعنی باشد که رستگار شوید.

روزه با پرهیز از خوردن و آشامیدن آغاز و با تقویت اراده و کف نفس و افزایش حس شفقت نسبت به هم‌نوع و نیازمندان پایان می‌یابد؛ البته پایانی که سیرِ قلبی به سوی خداوند متعال را همراه داشته و در مسیر سلوک می‌باشد. این است که فرموده: «...فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ... وَلِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» (بقره، ۱۸۵). آری روزه از مصادیق بارز «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» (ابراهیم، ۷) می‌باشد و شکری‌ست که افزایش سخاوت الهی با آن همراه است.

اینجانب، حلول ماه مبارک رمضان را به همه مسلمین و مؤمنین، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مردم عزیز و انقلابی ایران اسلامی، بچه‌های مسجد و مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تبریک گفته و امیدوارم، اکنون که با مبارزه علیه ویروس منحوس کرونا در بوته امتحان الهی به سر می‌بریم، با تقویت ایمان قلبی و جوارح و استعانت از صبر و صلاة، از این امتحان و ابتلاء سربلند فارغ شویم. انشاالله.

حبیب‌رضا ارزانی

مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس