هوای زنجان به وضعیت سالم رسید


هوای زنجان به وضعیت سالم رسید

زنجان - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: آلایندگی هوای این استان از عصر روز یکشنبه /هفتم اردیبهشت ماه/ به وضعیت سالم رسید.

علی اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر شاخص کیفیت هوای این استان ۵۰ است که این وضعیت برای تمام گروه‌ها و افراد سالم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حوالی ساعت ۱۰ صبح روز گذشته، شاخص کیفیت هوای زنجان ۱۰۷ بود که نزدیک ساعت ۱۴ بعدازظهر به رقم ۱۴۴ رسید، اظهار داشت: از ساعت ۱۵ به بعد میزان آلایندگی هوای زنجان کم‌کم روند کاهشی به خود گرفت و به وضعیت سالم رسید.

اسدی افزود: روز گذشته، ذرات PM۱۰ (ذرات با قطر کوچکتر از ۱۰ میکرومتر) آلاینده مسوؤل هوای این استان بود و طبق بررسی های به عمل آمده، وضعیت حاکم بر هوای این استان نیز منشاء خارجی داشت.

وی اظهار داشت: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک است.

حسین سلطانی، ارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، روز شنبه /ششم اردیبهشت ماه/ از ورود توده گرد و غبار به این استان خبر داده و گفت: با ورود این توده شکل گرفته از کشور عراق به ایران، کیفیت هوای زنجان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا