بیوگرافی هدیه تهرانی


بیوگرافی هدیه تهرانی

بیوگرافی هدیه تهرانی بازیگر  حرفه ای و سوپر استار سینما که در طول سال های فعالیت خود در فیلم ها و سریال های بسیاری بازی کرده است. او فعال محیط زیست است  و در کنار بازیگری عکاسی و ورزش را نیز دنبال کرده است. بیوگرافی و جزییات زندگی هدیه تهرانی، حاشیه های مرتبط با همسرش … نوشته بیوگرافی هدیه تهرانی اولین بار در پورتال جامع ایران بانو پدیدار شد.

بیوگرافی هدیه تهرانی بازیگر حرفه ای و سوپر استار سینما که در طول سال های فعالیت خود در فیلم ها و سریال های بسیاری بازی کرده است. او فعال محیط زیست است و در کنار بازیگری عکاسی و ورزش را نیز دنبال کرده است. بیوگرافی و جزییات زندگی هدیه تهرانی، حاشیه های مرتبط با همسرش و ماجرای طلاق او را در ایران بانو بخوانید:

بیوگرافی محسن کیایی را هم بخوانید

بیوگرافی هدیه تهرانی

بیوگرافی هدیه تهرانی:

نام: هدیه

نام خانوادگی: تهرانی

متولد: ۴ تیرماه ۱۳۵۱ در تهران

شغل: بازیگر سینما

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی هدیه تهرانی

زندگینامه هدیه تهرانی:

هدیه تهرانی بازیگر سینمای کشورمان ۴ تیر ماه ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. رضا جوادیه تهرانی پدر هدیه تهرانی است و اصالتا گرگانی است و اصالت خانم بازیگر برخلاف نام فامیلی اش گرگانی است. مادر هدیه تهرانی هم از گرگانی های اصیل است و این زوج بعد از ازدواج چند سالی را در تهران ساکن شدند و دخترشان هدیه در سال ۵۱ در تهران متولد شد.

هیلدا خواهر هدیه تهرانی است که دستی در نویسندگی و شاعری دارد و نویسندگی فیلمنامه شب با بازی هدیه تهرانی یکی از آثار خواهر خانم بازیگر است.

همسر ناصر تقوایی فیلمساز، نویسنده و عکاس کشورمان نسبت فامیلی با هدیه تهرانی دارد.

بیوگرافی هدیه تهرانی

عکس های هدیه تهرانی و شوهرش

هدیه تهرانی بازیگری را به طور اتفاقی وقتی برای خرید در فروشگاه به همراه مادرش بوده است دو بازیگر سرشناس ازیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا را دیده و انها شماره او را گرفته و هدیه تهرانی را به دفتر سینمایی هدایت فیلم دعوت نمودند که همین موضوع بعد از دادن چند تست باعث ورود خانم تهرانی به دنیای بازیگری شده است.

شروع فعالیت بازیگری هدیه تهرانی :

در فروشگاه در حال قدم زدن بودم و می خواستم برای کارهای دکوراسیونم حصیر بخرم که سنگینی نگاه دو نفر را لابهلای قفسهها روی خودم احساس کردم؛ ازیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا که آنها هم برای خرید به فروشگاه آمده بودند. من در ابتدا به پیشنهاد حاجیان برای بازی جواب «نه» دادم اما حاجیان و شریفی نیا شماره تماس مادرم را گرفتند و تماس شان با ما قطع نشد

رفتن به دفتر سینمایی هدایت فیلم و عکس «رضا رخشان» برای تست گریم کافی بود تا وارد حرفه بازیگری شوم. من هم مانند خیلیهای دیگر با مسعود کیمیایی شروع کردم. «سلطان» نخستین فیلمم با قرارداد ۶۰۰ هزار تومانی بود.

هدیه تهرانی در ابتدا برای بازی در فیلم « روز واقعه » انتخاب شد اما بعد ها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در « بودن یا نبودن » انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. در نهایت هدیه تهرانی بازیگری در سینما را در سال ۷۵ با بازی درفیلم سلطان مسعود کیمیایی شروع نموده است و بازی در همین فیلم باعث شد تا خیلی زود دیده شود و با بازی در فیلم قرمز فریدون جیرانی توانست به شهرت برسد.

بر اساس امار و فروش فیلم ها هدیه تهرانی بعد از مهناز افشار در دهه هشتاد جزو پول ساز ترین بازیگران زن سینما ایران انتخاب شده بوده است.

آنطور که هدیه تهرانی در مصاحبه ای گفته : هیچ وقت به صورت جدی و عاشقانه پی گیر بازیگری نبوده است ولی به هرحال برایش جذابیت داشته است .جذابیتی که دنیای نمایش به هرشکلش برای همه دارد!

بیوگرافی هدیه تهرانی

وای چه قدر فاجعه ام!

هدیه تهرانی اولین بار خودش را برروی پرده سینما آزادی می بیند، آن طور که گفته از خودش خیلی بدش می آید او د راین باره در مصاحبه ای گفته : دفعه اول که خودم را روی پرده دیدم می خواستم برم زیر صندلی و قایم شوم و با خودم گفتم : وای چه قدر فاجعه ام این احساس هنوز هم با من وجود دارد و فرق چندانی نکرده است.

هدیه تهرانی همچنین در عکاسی هم فعالیت داشته و چندین نمایشگاه عکاسی برپا نموده است و به عنوان داور در جشنواره های مختلف عکاسی حضور داشته است.

هدیه تهرانی به ورزش هم علاقه داشته و در رشته تای تی چوان مدرک مربیگری دارد و در سال ۹۲ توانسته پست نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان را برعهده بگیرد.

وی همچنین یکی از سفیران محیط زیست و دوستدار طبیعت و حمایت از حیوانات است.

طراحی داخلی یکی از هنرهای مورد علاقه خانم بازیگر است و در اوقات فراغت از بازیگری به این کار مشغول است و به وسایل و اشیای قدیمی علاقه زیادی دارد.

ماجرای ازدواج هدیه تهرانی:

هدیه تهرانی بازیگر سرشناس و پرطرفدار سینما است که در دوره ای از تاریخ سینما میتوان او را به عنوان تنها سوپراستار زن سینما معرفی کرد. این بازیگر کشورمان دو بار در معرض شایعات مربوط به ازدواجش قرار گرفته است.

بیوگرافی هدیه تهرانی

ازدواج هدیه تهرانی و هومن بهمنش

هدیه تهرانی در روزهای ابتدایی سال ۸۶ یکی از پرحاشیه ترین اتفاقات زندگی شخصی اش را تجربه کرد. ماجرای ازدواج او با هومن بهمنش فیلمبردار مشهور ا سینما خبری بود که در ابتدای سال ۸۶ به یکی از خبرسازترین تیترهای رسانه ای تبدیل شد اما تاییدی از سوی خانم بازیگر یا خانواده اش صورت نگرفت.
انتشار این خبر و رسانه ای شدن آن اگرچه با تاییدی همراه نبود اما به قدری گسترش داشت که اغلب رسانه ها از ماجرای ازدواج و جدایی خانم بازیگر در سال ۸۶ خبرهایی را در آرشیو دارند.

ازدواج هدیه تهرانی و علی انصاریان

یکی دیگر از خبرهایی که در خصوص ازدواج هدیه تهرانی مطرح شد ازدواج با علی انصاریان فوتبالیست کشورمان بود. شایعه ازدواج هدیه تهرانی و علی انصاریان توسط مادر هدیه تهرانی تکذیب شد و بعد از این ماجرا اتفاق پررنگ دیگری درباره ازدواج هدیه تهرانی مطرح نشد.

واکنش هدیه تهرانی به شایعات ازدواجش

نتشار خبرهای ضد و نقیض درباره ازدواج هدیه تهرانی با واکنش جالبی از سوی او همراه بود و در مقابل سوال یک خبرنگار که از او پرسید چرا هیچ واکنشی به این اخبار نشان نمیدهید گفت:

نمی توانم هرروز به این فکر کنم که این نشریات زرد سالی هشت بار مرا شوهر می دهند،منطق می گوید حتی اگر بخواهیم عده این طلاق ها را حساب کنیم با توجه به اینکه من درست در ساعت مقرر پس از سه ماه وده روز شوهر کنم بازهم سالی ده تا شوهر نمی توانم عوض کنم .انتظار دارید به این چیزها فکر کنم؟بروم ودوربیافتم و بگویم چرا این حرفها را می زنید ؟اصلا فرض کنید این کار راهم کردم . آن وقت تیتر می زنند :هدیه تهرانی با حضور در نشریه ما ،ده تا ازدواجش در سال را تکذیب کرد!

بیوگرافی هدیه تهرانی

فرزند هدیه تهرانی کیست

شرط هدیه برای بازی کردن در یک فیلم

خانم تهرانی با شرایطی که دارد اجازه نمی‌دهد خیلی از تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها اصلا فکر همکاری به سرشان بزند. در مورد خانم تهرانی می‌گویند که خیلی‌وقت‌ها نسبت به فیلمنامه هم نظر و ایده دارد که معلوم است خیلی از کارگردان‌ها را خوش نیاید. اقتدار خانم بازیگر سر صحنه را هم اگر اضافه کنید ماجرا دست‌تان خواهد آمد.

بازداشت و دستگیری هدیه تهرانی

هدیه تهرانی و چند تن از دوستداران طبیعت در روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ در پارک لاله تهران، بدلیل تجمع بدون مجوز با هدف حمایت از حقوق حیوانات برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد.

سیمرغ هدیه تهرانی

یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیادماندنی او در چهارشنبه سوری بود.

نشان درجه یک هنر

در مراسمی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هدیه تهرانی و شماری دیگر از هنرمندان نشان درجه یک هنر اهدا کرد.

صحبت های جالب هدیه تهرانی

هدیه تهرانی بازیگری که هیچ وقت پی گیر بازیگری نبود

آنطور که خودش در مصاحبه ای گفته :هیچ وقت به صورت جدی و عاشقانه پی گیر بازیگری نبوده است ولی به هرحال برایش جذابیت داشته است .جذابیتی که دنیای نمایش به هرشکلش برای همه دارد .پدر هدیه تهرانی به گفته خودش خیلی فیلم می‌دیده وهمیشه اورا هم با خودش به سینما می‌برده است .در ضمن پدرش جسته گریخته کار تئاتر هم می‌کرده است .جالب است بدانید مادربزرگ او در سی سالگی دریک فیلم هم بازی کرده است .
اولین بار که قرار بود بازیگری را شروع کرده و بازی درسلطان را قبول کند با پدرش مشورت می‌کند ودر مجموع پدرش نه خیلی موافق بود ونه خیلی مخالف و مثل همیشه تصمیم نهایی را به خودش واگذار می کند .
تهرانی درباره حضور در سینما در گفت وگویی گفته است :خیلی برایم پیش می‌آمد که دست اندرکاران سینما برای بازی در فیلمی دعوتم می‌کردند .چند تا از آشناها وبستگان ما مثل ناصر تقوایی واکبر عالمی هم گاهی چنین پیشنهادهایی می‌کردند و این قضیه چندان برایم نا آشنا نبود .

هدیه تهرانی در چای تلخ تقوایی

اولین بار که به طور جدی به بازی دریک فیلم فکر کردم بیست سالم بود و آقای تقوایی قرار بود چای تلخ را بسازد اما فیلم به سرانجام نرسید . این درست موقعی بود که قصدداشتم به آلمان بروم و در رشته دکوراسیون داخلی ادامه تحصیل بدهم.

سه هدیه روی یک نیمکت

بعد ماجرای دعوت مهرجویی از او برای فیلم جدیدش به وجود می آید .ماجرا به گفته هدیه تهرانی از این قرار بوده که آناهیتا همتی که با هدیه تهرانی در شهرک اکباتان همکلاس بوده برای تست بازیگری به دفتر مهرجویی می‌رود وقتی متوجه می‌شوند او متعلق به شهرک اکباتان است از او می‌پرسند که آیا دراین شهرک دختری به اسم هدیه را می‌شناسد و او می‌گوید که سه نفر را بااسم هدیه می‌شناسد .در واقع این سه نفر که یکی از آنها هدیه تهرانی بود در مدرسه پشت یک میز می‌نشستند.

نه هدیه تهرانی به مهرجویی!

خلاصه هدیه تهرانی برای فیلم لیلا دعوت می‌شود ولی چون به گفته خودش قصه فیلم را دوست نداشته است آن را قبول نمی‌کند.
او درباره رد کردن فیلم مهرجویی بعدها در مصاحبه ای می‌گوید :البته آن موقع عقلم نمی‌رسید و شاید به خاطر اسم و اعتبار آقای مهرجویی باید قبول می‌کردم .اما این مضمون که مردی می‌خواهد زن بگیرد چون همسرش نازاست برایم قابل هضم نبود.

بودن یا نبودن یا زیرآب زدن؟!

بعد از این برای فیلم بودن یا نبودن کیانوش عیاری دعوت می‌شود و کیانوش عیاری قصه را برای او تعریف کرده و تهرانی از قصه خوشش می‌آید ومی‌پذیرد .کم کم قرار ها جدی تر می‌شود و او شروع می‌کند به تمرین وتحقیق و صحبت با بیماران قلبی . تهرانی درباره منتفی شدن بازی اش دراین فیلم گفته : این پروسه تمرین و تحقیق دو سال طول کشید و من هم چون با فضا و شرایط سینمای ایران آشنایی نداشتم تا بدانم دوستان چه قدر به هم لطف دارند و چه طور زیر آب هم را می‌زنند! مدام می‌شنیدم که این فیلم پروانه ساخت ندارد و به مرحله تولید نمی‌رسد و حتی یکی از دوستان نزدیکم از آقای عیاری شنیده بود که ساخت این فیلم منتفی شده . در حالی که همه اینها شایعه بود و من هم ازاین ماجراها دلخور بودم که چرا آقای عیاری مرا درجریان نگذاشته اند.

هدیه تهرانی وطرفدارانش

رابطه بازیگران مشهور با هوادارانشان همواره با حواشی بسیاری مواجه بوده است .تهرانی نیز از جمله این بازیگران است . خود او زمانی دراین باره به یک ماهنامه تخصصی و معتبر سینمایی گفته بود : فکر کردن به این طرفداران گاهی آدم را آزار می‌دهد . چون نمی شود نسبت به انسانهای دیگر بی تفاوت بود و اهمیتی به این دلبستگی و علاقه شان نداد .

متاسفانه جاهایی ناچاریم که این کار را انجام دهیم و برخلاف میلمان بی تفاوت نشان دهیم چون تجربه نشان داده ادامه دادن این جور ارتباطها چیزی را حل نمی‌کند ووقتی بعضی ها را درگیر ووابسته می‌کنیم به ضررشان تمام می‌شود.

بیوگرافی هدیه تهرانی

ماجرای اعتیاد هدیه تهرانی

خاطره های عجیب مشهور شدن

او خاطره های عجیبی از مشهور شدن دارد از مرد جوانی که مرتب با خانه او تماس می‌گرفته وبعدها تهرانی از طریقی متوجه می‌شود که این مرد فکر می‌کند هدیه تهرانی همسرش است و از او چهار تا بچه هم دارد یا دختر جوانی که پس از فوت مادرش تصور می‌کرد که هدیه تهرانی مادر او ست و یک بارهم که تهرانی از سفر شمال برمی گشته می‌بیند که این دختر روی تخت او خوابیده است .
تهرانی درباره این خاطره ها در اظهاراتی گفته :خاطره های عجیب زیادی دارم .یکی از آنها موقع کار سر فیلم دوئل بود .که یک روز رفتیم بازار شهر وبرای خرید و موقع برگشتن متوجه شدیم جمعیت خیلی زیادی پشت سر ماراه افتاده اند و دعا می‌خوانند. دقیقا شبیه تظاهرات شده بود .

دلیل پیری هدیه تهرانی

بازیگران بیشتر معروف هستند به کسانی که به دلیل رسیدگی زیادی که به چهره و هیکلشان آثار پیری در انها دیده نمی شود حتی بازیگرانی که بالای ۶۰ سال را هم دارند حتی خط خنده هم ندارند و صورت کاملا صافی دارند با انواع عمل های زیبایی اما هدیه تهرانی هیچ یک از این عمل ها را انجام نداده و چهره ای زیبا و طبیعی دارد برای همین دیگران از دیدنش تعجب میکنند و می گویند دلیل پیری هدیه تهرانی چیست در واقع هدیه تهرانی پیر نشده بلکه فقط مثل هزاران بازیگر دیگر عمل های زیبای و جوان انجام نداده است

اینستاگرام هدیه تهرانی:

هدیه تهرانی در اینستاگرام بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد. آیدی پیج رسمی او در اینستاگرام hediyehtehrany است .

بیوگرافی هدیه تهرانی

دلیل پیری هدیه تهرانی

جوایز هدیه تهرانی:

  • تقدیر ویژه هیأت داوران جشنواره بین المللی فیلم «ایمجین ایندیا» ۲۰۱۹ در کشور اسپانیا برای بازی در فیلم روزهای نارنجی (۱۳۹۸)
  • تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای بازی در فیلم روزهای نارنجی (۱۳۹۷)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سینه ایران تورنتو برای بازی در فیلم روزهای نارنجی (۱۳۹۷)
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم اسرافیل (۱۳۹۵)
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز (۱۳۸۸)
  • نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم پوسان برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری (۱۳۸۵)
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری از دهمین جشن خانه سینما (۱۳۸۵)
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری (۱۳۸۴)
  • دومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم دختر ایرونی (۱۳۸۲)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین المللی فیلم پیونگ یانگ برای بازی در فیلم پارتی (۱۳۸۱)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از ششمین دوره جشن حافظ برای بازی در فیلم کاغذ بی خط (۱۳۸۱)
  • دومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم کاغذ بی خط (۱۳۸۱)
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم شوکران از چهارمین جشن خانه سینما (۱۳۷۹)
  • اولین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم شوکران (۱۳۷۹)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین دوره جشن حافظ برای بازی در فیلم شوکران (۱۳۷۹)
  • سومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم قرمز (۱۳۷۸)
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم قرمز (۱۳۷۷)

فیلم شناسی هدیه تهرانی:

  • سلطان۱۳۷۵
  • غریبانه ۱۳۷۶
  • شوکران ۱۳۷۷
  • سیاوش۱۳۷۸
  • قرمز ۱۳۷۷
  • دست های آلوده۱۳۷۸
  • پارتی ۱۳۷۹
  • آبی۱۳۷۹
  • چتری برای دو نفر ۱۳۷۹
  • زمانه ۱۳۸۰
  • کاغذ بی خط ۱۳۸۰
  • خانه ای روی آب ۱۳۸۰
  • آبادان۱۳۸۱
  • دنیا ۱۳۸۱
  • دختر ایرونی۱۳۸۱
  • دوئل ۱۳۸۲
  • جایی برای زندگی ۱۳۸۳
  • شبانه۱۳۸۱
  • یک بوس کوچولو ۱۳۸۴
  • چهارشنبه سوری ۱۳۸۴
  • نیوه مانگ ۱۳۸۵
  • نسل جادویی۱۳۸۵
  • هر کس سینمای خودش۱۳۸۶
  • شیرین ۱۳۸۷
  • فرزند صبح ۱۳۸۷
  • تهران ۱۵۰۰ ۱۳۸۷
  • هفت دقیقه تا پاییز ۱۳۸۸
  • پل چوبی ۱۳۹۰
  • یک روز دیگر۱۳۹۰
  • آشغال های دوست داشتنی۱۳۹۱
  • روز مبادا۱۳۹۳
  • آااادت نمی کنیم۱۳۹۴
  • دوئت۱۳۹۴
  • اسرافیل۱۳۹۵
  • پدیده ۱۳۹۵
  • بدون تاریخ بدون امضا۱۳۹۵
  • روزهای نارنجی ۱۳۹۶
  • مسخره باز۱۳۹۷
  • سینما شهرقصه ۱۳۹۸
  • خورشید همچنان می درخشد۱۳۹۸

سریال های تلویزیونی:

هدیه تهرانی تا به حال در هیچ یک از سریال های تلویزیونی ایفای نقش کرده است!

شبکه نمایش خانگی:

  • فصل سوم سریال قلب یخی ۱۳۹۰
  • سریال هم گناه ۱۳۹۸

بیوگرافی هدیه تهرانی

بیوگرافی هدیه تهرانی و عکس

منبع: نمناک/سیمرغ/آکا/فتوکده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس