بازنگری طرح هادی 150 روستای گلستان در سال 99


بازنگری طرح هادی 150 روستای گلستان در سال 99

سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: به دنبال این هستیم که با توجه به درخواست مردم، در سال جاری بازنگری طرح هادی 150 روستای استان را داشته باشیم.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازنگری طرح هادی، به ماندگاری مردم در روستاها کمک خواهد کرد که این موضوع زمینه‌ساز تحقق شعار سال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز طرح هادی در ۴۰۰ روستا شروع نشده است، افزود: در سال جاری طرح هادی را در ۱۸۸ روستا با اعتباری بالغ‌بر ۷۹ میلیارد تومان شروع خواهیم کرد.

بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به اقدامات برای صدور اسناد مالکیت روستایی، تصریح کرد: در استان ۹۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که حدود ۲۶۰ روستا دارای اصلاحات ارضی و مابقی دارای سند اوقاف و بنیاد علوی است. در روستاهای اصلاحات ارضی ۱۰۰ درصد سند صادر شده است. در سایر روستاها با همکاری اوقاف و بنیاد علوی به دنبال این هستیم که سند را به نام مردم بزنیم.

حسینی در ادامه بیان کرد: بنیاد مسکن استان گلستان تاکنون در بازسازی بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی در زلزله بم، زلزله ورزقان، سیل سال ۸۰ و ۸۲ شرق گلستان و سیل سال ۹۸ استان مشارکت داشت.

وی افزود: در سیل اوایل سال ۹۸ بنیاد مسکن تعمیر و احداث ۲۲ هزار ۳۵۲ واحد مسکونی را بر عهده گرفت که تعمیرات به پایان رسیده و کار احداث نیز به طور متوسط بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ساخته شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !