خط تولید جدید ماسک N95 در شهرستان فریمان راه‌اندازی می‌شود


خط تولید جدید ماسک N95 در  شهرستان فریمان راه‌اندازی می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خط تولید جدید ماسک N95 با کاربرد پزشکی توسط یکی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان راه‌اندازی می‌شود.

علی رسولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید خود به همراه نماینده مردم شهرستان فریمان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی این شهرستان از شهرک صنعتی کاویان افزود: این واحد تولیدی از مواد بسیار خوبی برای تولید ماسک "N۹۵" بهره گرفته است و توانایی تولید روزانه حداقل ۲۵ هزار ماسک از نوع مزبور را دارد و پس از اخذ مجوز انرژی اتمی ماسک تولیدی این واحد می‌تواند در مراکز درمانی خراسان رضوی به منظور مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اشتغالزایی مناسب واحد تولیدی ماسک "N۹۵" در شهرک صنعتی کاویان گفت: این واحد در شرف گرفتن مجوزهای مربوطه از دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مجوزهای بخش مربوط به انرژی اتمی است تا بتواند محصول خود را به مراکز درمانی عرضه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی خط تولید ماسک "N۹۵ " مزبور، سطح تولید ماسک با کاربرد پزشکی در استان افزایش قابل توجهی یافته و خراسان رضوی به تولید مازاد در ماسک "N۹۵" دست خواهد یافت.

رسولیان افزود: واحد تولیدی مزبور در شهرک صنعتی کاویان علاوه بر راه‌اندازی خط تولید ماسک "N۹۵" نسبت به ایجاد خط تولید مواد ضدعفونی کننده در قالب ژل‌های ضدعفونی کردن دست برای مقابله با کرونا نیز اقدام کرده بود.

طرح توسعه بزرگترین واحد تولیدی شیشه شرق کشور
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید خود از واحد صنعتی "شیشه فلوت کاویان" متعلق به گروه صنعتی شیشه کاوه و مستقر در شهرک صنعتی کاویان فریمان گفت: واحد شیشه فلوت کاویان بزرگترین واحد تولیدی شیشه در شرق و یکی از فعال‌ترین واحدهای صنعتی در کشور است.

رسولیان افزود: این واحد تولیدی طرح توسعه بسیار خوبی در زمینه تولید ظروف شیشه‌ای برای صنایع غذایی تدوین کرده است که چنین ظروفی تاکنون در خراسان رضوی تولید نشده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری این واحد را ۱۰ هزار میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی حاصل از اجرای طرح توسعه آن را ۶۰۰ نفر برآورد کرد.

شهرک صنعتی کاویان در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد- فریمان ۶۰۰ هکتار مساحت دارد و ۱۳۲ واحد صنعتی در آن مستقر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش