طلاق در آذربایجان غربی 23 درصد کاهش یافت


طلاق در آذربایجان غربی 23 درصد کاهش یافت

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کاهش 23 درصدی میزان طلاق طی سال گذشته در استان خبرداد.

علی اکبر گروسی امروز ۸ اردیبهشت در حاشیه یکصد و دهمین جلسه شورای قضایی استان گفت: برابر آمار اعلامی میزان طلاق در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۲۳ درصدی مواجه بوده است.

وی وجود خانواده ای سالم و پر مهر و به دور از تشویش و اضطراب را برای تربیت فرزندان که آینده سازان مملکت هستند، امری ضروری دانست و افزود: کشمکشها و درگیریهای زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می شود تاثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد چرا که یکی از اثرات مهم طلاق احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است.

گروسی ادامه داد: همه مسئولین و نهادهای دست اندرکار این امر باید جهت حفظ بنیانهای خانواده تلاش کنند چرا که این امر خود روشی برای پیشگیری از جرایمی که در آینده می تواند توسط فرزندان طلاق صورت گیرد، محسوب می شود.

وی افزود: طلاق تنها گسستن پیوند زناشویی نیست. در بسیاری از مواقع این جدایی به صورت طلاق عاطفی است که مخرب تر از جدایی زوجین است چرا که زوجین بدون هیچ دلبستگی و عطوفتی با یکدیگر زندگی سرد و بی روحی دارند. این نوع زندگی تاثیر منفی بر زوجین و فرزندان آنها خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه علت عمده طلاقهای صورت گرفته عدم مهارت های زوجین در ارتباط با یکدیگر و زندگی زناشویی است، اظهار کرد: یکی از راههای پیشگیری از طلاق، آموزش مداوم مهارتهای زندگی به فرزندان است و مسئولین آموزش و پرورش که بار اصلی تربیت فرزندان را به دوش می کشند می بایست این نکته مهم را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین از کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبرداد و گفت:این آمار نشان دهنده کاهش علاقه جوانان به تشکیل زندگی مشترک بوده و باید در این خصوص مسئولین چاره اندیشی کنند چرا که کشوری که درآن نرخ ازوداج کاهش یابد بی تردید اخلاقیات وارزشهای انسانی هم به تدریج رو به زوال خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر و راهکارها و آموزشهای لازم شاهد تشکیل خانواده ها و استحکام آنها و در نتیجه افزایش ازدواج و کاهش طلاق در استان باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول