204 پرونده تعزیراتی در خراسان جنوبی تشکیل شد


204 پرونده تعزیراتی در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 204 پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که 177 پرونده تاکنون مختومه شده است.

محمدحسین اشرفی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده‌ها در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و بخش بهداشت، دارو و درمان بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع پرونده‌های تخلف وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان متخلفان به پرداخت ۹۴۹ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا نظارت بر بخش دارو و درمان با جدیت بیشتری در حال انجام است.

وی ادامه داد: فروردین ماه گذشته ۲۰۳ مورد بازرسی از سطح مراکز تهیه، تولید و عرضه اقلام بهداشتی توسط ۴۲ اکیپ مشترک انجام و منجر به تشکیل دو پرونده به ارزش ۲۰ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان شد.

اشرفی تصریح کرد: در بخش بهداشت، دارو و درمان بیشترین عنوان تخلف مربوط به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه و فروش کالای آرایش و بهداشتی فاقد مجوز و حضور نیافتن حضور مسوول فنی در داروخانه‌ها در ساعات مورد نیاز بوده است.

وی گفت: در این مدت ۳۶ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و از این تعداد ۳۳ پرونده مختومه اعلام شد که مبلغ محکومیت متخلفان در این بخش ۶ میلیون و ۴۸۰ میلیون تومان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان ‌جنوبی یادآور شد: فروردین سال جاری ۷۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که از این تعداد ۶۳ پرونده مختومه شد و متخلفان به پرداخت بیش از ۳۸ میلیون تومان محکوم شدند.

وی گفت: در بخش قاچاق کالا نیز در بازه زمانی مذکور۹۲ پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی وارد شده که ۸۱ پرونده مختومه و متخلفان به ۸۷۷ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

اشرفی اظهار داشت: بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات درج نکردن قیمت، گران فروشی، ارائه ندادن فاکتور خرید، تداخل صنفی و عدم صدور فاکتور خرید بوده است.

وی گفت: در بخش قاچاق کالا نیز خرید و فروش و حمل کالای قاچاق و نگهداری و عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی از جمله مهمترین تخلفات گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...