کشف 30 انبار احتکار مواد ضدعفونی کننده در البرز


کشف 30 انبار احتکار مواد ضدعفونی کننده در البرز

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز با تأکید بر اینکه الکل، محلول یا ماده ضدعفونی که فاقد لیبل و شماره پروانه ساخت است قابل اعتماد نیست و به هیچ عنوان نباید مورد استفاده قرار گیرد، از شناسایی و پلمب 14 کارگاه غیرمجاز در کرج که اقدام به تولید مواد ضدعفونی می کردند خبر داد و گفت: با فروشندگانی که اقدام به فروش اجناس متفرقه در واحد صنفی خود کنند نیز برخورد...

علی اکبر مختاری با اشاره به نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار اقلام سلامت محور و مواد ضدعفونی کننده در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: بازرسین سازمان غذا و دارو، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و ناظرین ویژه اقتصادی نیز رصد در سطح عمده فروشی‌ها و خرده فروشی را بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز بیان کرد: عوامل انتظامی و اطلاعاتی نیز کاشفانی هستند که در زمینه رصد پرونده‌های بزرگ و کلان فعالیت کرده و پس از نظارت، برای متخلفان پرونده تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی تحویل می دهند.

مختاری با بیان اینکه نظارت بر بازار مواد ضدعفونی کننده در شرایط شیوع کرونا از ۱۰ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: از ابتدای آغاز طرح نظارتی تا ۳۰ فروردین ماه، ۳۰۸ پرونده در زمینه قاچاق کالا، اخفا و امتناع از عرضه، احتکار و گرانفروشی در این استان تشکیل شده است که از ۱۵ فروردین به بعد با کاهش کمی و کیفی پرونده‌ها مواجه بوده ایم.

وی از کشف بیش از ۴۰۰ هزار عدد ماسک طی این مدت خبر داد و افزود: ۱۴ تن و بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماده ضدعفونی کننده، بیش از ۲۷۰ هزار لیتر و پنج هزار گالن الکل، ۴۰۰۰ قلم پارچه کربن برش خورده و مقداری تب سنج، پد الکلی، لباس حفاظتی، نازل اکسیژن، ملحفه و آنژیوکت، سر اسپری و تیغه مورد استفاده در ماسک نیز کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف ۳۷ هزار قلم دارو از یک انبار خبر داد و بیان کرد: حدود ۳۰ واحد انبار کوچک و بزرگ مواد ضدعفونی کننده نیز کشف شده که هفت و نیم میلیارد تومان ارزش اجناس کشف شده از یکی از انبارهای شناسایی شده بوده و تمام اجناس آنها تخلیه و تحویل سازمان غذا و دارو شده است.

مختاری با اشاره به اینکه ارزش کالاهای تحویل داده شده به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و همچنین سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از ابتدای شروع طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: اقلامی که تحویل معاونت غذا و دارو شده است که جملگی اقلام حفاظتی در مقابل ویروس کروناست مطابق با مکانیزم مورد تشخیص خود و اولویت بندی، اقلام کشف شده را در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می کند و در صورت مازاد بودن اقلام، مابقی بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

به گفته وی، رصد الکل موجود در فرآورده‌ها، محلول‌ها و مواد ضدعفونی کننده یکی از اقدامات معاونت غذا و دارو، اداره کل استاندارد و دستگاه های نظارتی بوده که در حال انجام است و در این راستا تاکنون چهار پرونده تخلف برای واحدهای تولیدی که الکل به کار رفته در اقلام بهداشتی آنها استاندارد نبوده، تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در رابطه با تشخیص الکل و مواد ضدعفونی کننده اصل از تقلبی تأکید کرد: شهروندان می توانند شماره پروانه ساخت درج شده روی اقلام مذکور را در سامانه رصد پروانه ساخت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت استعلام بگیرند و در صورت تأئید سامانه، اعتماد کرده و محصول را استفاده کنند.

مختاری با تأکید بر اینکه الکل، محلول یا ماده ضدعفونی که فاقد لیبل و شماره پروانه ساخت است قابل اعتماد نیست و به هیچ عنوان نباید مورد استفاده قرار گیرد، از شناسایی و پلمب ۱۴ کارگاه غیرمجاز در کرج که اقدام به تولید مواد ضدعفونی می کردند خبر داد و گفت: با فروشندگانی که اقدام به فروش اجناس متفرقه در واحد صنفی خود کنند نیز برخورد می شود.

وی اظهار کرد: در خصوص یکسری از پرونده های تشکیل شده علاوه بر ارسال به مراجع قضائی، در تعزیرات نیز با متخلفان برخورد می‌شود و متهمان به ضبط تمام کالاهای مکشوفه و پرداخت جزای نقدی چند برابر ارزش کالاهای توقیف شده محکوم می شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز ادامه داد: پرونده‌هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و مربوط به تهدید علیه بهداشت عمومی، اخلال در نظام سلامت مردم و نظام توزیع هستند، پرونده متهمان تحت این عناوین مجرمانه به محاکم قضائی دادسراها ارسال و ضمن محکومیت در تعزیرات، تخلف آنها در دادسراها نیز برای برخورد با آن ها ارسال می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی