لزوم مراجعه بیماران بهبود یافته از کرونا به متخصصان تغذیه


لزوم مراجعه بیماران بهبود یافته از کرونا به متخصصان تغذیه

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت سنندج گفت: بیماران کرونایی بهبود یافته پس از درمان برای محاسبه توده بدنی به اپلیکیشن تاک مراجعه کنند چون ممکن است دچار سوء تغذیه و تضعیف مجدد سیستم ایمنی بیمار شوند.

امین امینی امروز(۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت و نقش تغذیه در بیمارانی که از ابتلا به بیماری کرونا بهبود یافته اند، اظهار کرد: ما بیماران بهبود یافته کرونایی را به سه دسته تقسیم می کنیم دسته اول بیمارانی که در معرض سوء تغذیه هستند و نمایه توده بدنی آن ها کمتر از ۲۰ بوده و کمتر از پنج درصد کاهش وزن طی ۳ تا ۶ ماه داشته اند و آلبومین سرم آن ها بالای ۳.۵ گرم در دسی لیتر است.

وی افزود: گروه دوم بیماران مبتلا به سوء تغذیه متوسط که نمایه بدن آنها بین ۲۰ تا ۱۸/۵ و طی ۳ تا ۶ ماه بین پنج تا ۱۰ درصد شاهد کاهش وزن بوده که آلبومین سرم آنها بین ۳/۵ تا سه گرم در دسی لیتر است این دو گروه از بیماران می توانند درمان خانگی را براساس دستور العمل دفتر بهبود تغذیه جامعه و یا مراجعه به اپلیکیشن تاک شروع کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اهمیت و نقش تغذیه در بیمارانی که پس از درمان مبتلا به سوء تغذیه شدید می شوند، بیان کرد: گروه سوم که کاهش وزن بیش از ۱۰ درصد داشته، نمایه توده بدنی آنان نیز کمتر از ۱۸.۵بوده و آلبومین سرم نیز ۳گرم در دسی لیتر باشد باید به مشاورین و متخصصین تغذیه روند درمان خود را پیگیری کنند.

امینی با اشاره به ارزیابی سطح آلبومین خون که نقش موثری در بررسی وضعیت تغذیه ای فرد دارد تاکید کرد: بیماران بهبود یافته که دچار سوء تغذیه هستند با مراجعه به مشاورین و متخصصین تغذیه نسبت به ارزیابی های بالینی و آزمایشگاهی خود اقدام کنند.

وی در پایان از بیماران مبتلا به ویروس کرونا خواست حتماً در طول درمان و در دوران نقاهت به موضوع تغذیه اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا