تغییرات عظیم در انتظار لکسس LS فیس لیفت


تغییرات عظیم در انتظار لکسس LS فیس لیفت

زمانی که پنجمین نسل لکسس LS حدود سه سال پیش معرفی شد بسیاری از افراد از عدم وجود پیشرانه 8 سیلندر در زیر کاپوت این خودرو ناراحت شدند. تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های 8 سیلندر عرضه شده بودند اما نسل فعلی LS که با کد XF50 شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه 6 سیلندر … The post تغییرات عظیم در انتظار لکسس LS فیس لیفت appeared first on مجله...

زمانی که پنجمین نسل لکسس LS حدود سه سال پیش معرفی شد بسیاری از افراد از عدم وجود پیشرانه 8 سیلندر در زیر کاپوت این خودرو ناراحت شدند. تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های 8 سیلندر عرضه شده بودند اما نسل فعلی LS که با کد XF50 شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه 6 سیلندر در دسترس است. برخی رسانه‌ها مدعی بازگشت پیشرانه 8 سیلندر به این سدان لوکس شده‌اند.

تغییرات عظیم در انتظار لکسس LS فیس لیفت

در صورت صحت خبرها لکسس اقدام به معرفی LS فیس لیفت 8 سیلندر در آینده نزدیک یعنی احتمالاً سال 2021 خواهد کرد. ظاهراً قوای محرکه این خودرو از دستیار الکتریکی سود خواهد برد و بنابراین نام LS 600h که اولین بار در سال 2007 بکار رفته بود احیا خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این خودرو از پیشرانه 8 سیلندر موجود شرکت یا نسخه‌ای کاملاً جدید استفاده خواهد کرد اما باید گفت مدل پیشین LS 600h به پیشرانه 5 لیتری تنفس طبیعی و واحدی الکتریکی مجهز بوده و قدرت ترکیبی 439 اسب بخاری داشته است. قدرت این پیشرانه بیشتر از خروجی 415 اسبی LS 500 مجهز به پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو است هرچند این مدل به خاطر وجود توربو گشتاور 600 نیوتون متری دارد که بیشتر از گشتاور 520 نیوتون متری پیشرانه 8 سیلندر یاد شده است. گشتاور LS 500 به لطف وجود توربو در دور 1600 به دست می‌آید درحالی‌که مدل 8 سیلندر پیک گشتاورش را در دور 4 هزار ارائه می‌کند.

گفته می‌شود بازگشت پیشرانه 8 سیلندر تنها تغییر LS فیس لیفت نخواهد بود زیرا ظاهراً ژاپنی‌ها مدل 4 سیلندر را نیز در برخی بازارها عرضه خواهند کرد تا جای خالی GS خیلی حس نشود.

تغییرات عظیم در انتظار لکسس LS فیس لیفت

رسانه‌ها همچنین تصاویری از پروتوتایپ LS فیس لیفت با تغییراتی در چراغ‌ها و سپر را منتشر کرده‌اند. یک سیستم نیمه خودران پیشرفته نیز در این سدان لوکس بکار خواهد رفت و احتمالاً کابین نیز تغییراتی خواهد داشت.

تغییرات عظیم در انتظار لکسس LS فیس لیفت

اگرچه برخی خبرهای پیشین حاکی از خاتمه تولید پیشرانه 8 سیلندر تویوتا و جایگزینی نسخه 6 سیلندر توئین توربو بجای آن بوده‌اند اما لکسس روی پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی جدیدی کار می‌کند. گفته می‌شود این پیشرانه در مدل‌هایی با قیمت بالای 90 هزار دلار از جمله LC F جدید بکار خواهد رفت.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد