فردا شب یارانه معیشتی اردیبهشت واریز میشود/ 700 هزار خانوار غیرحضوری سیم کارت گرفتند


فردا شب یارانه معیشتی اردیبهشت واریز میشود/ 700 هزار خانوار غیرحضوری سیم کارت گرفتند

مبلغ یارانه معیشتی اردیبهشت برای خانوار‌های یک نفره، 55 هزار تومان؛ دو نفره، 103 هزار تومان؛ سه نفره، 138 هزار تومان؛ چهار نفره، 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز می‌شود.

فردا شب یارانه معیشتی اردیبهشت واریز میشود/ 700 هزار خانوار غیرحضوری سیم کارت گرفتند

به گزارش صدای ایران، از آبان ماه سال ۹۸ با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین، پرداختی دیگری با نام یارانه معیشتی به وظایف دولت افزوده شد.

مبلغ این یارانه برای خانوار‌های یک نفره، ۵۵ هزار تومان؛ دو نفره، ۱۰۳ هزار تومان؛ سه نفره، ۱۳۸ هزار تومان؛ چهار نفره، ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

تعداد جمعیتی که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند نیز ۶۰ میلیون نفر است.

با مجموع یارانه نقدی و کمک معیشتی در هر ماه حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان و در سال بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان خرج نقدی‌هایی است که دولت توزیع می‌کند.

در این خصوص دولت در اردیبهشت ماه ۹۹ نیز وظیفه دارد ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۲/۱۰ یارانه معیشتی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

واریز وام یک میلیون تومانی تا پایان ماه رمضان

طبق اعلام دولت به ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر وام یک میلیون تومانی کرونا با اقساط ۳۰ ماهه پرداخت می‌شود. اقساط این وام ۳۵ هزار تومانی است که از تیر ماه از یارانه خانوار کسر خواهد شد.

اما برای دریافت این وام سرپرست خانوار باید کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودش است به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

عدم واریز وام برای برخی از خانوار‌ها

ثبت نام برای دریافت وام کرونا به سه گروه تبدیل شده است؛ گروه اول کد ملی خود را از روز ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه ارسال کردند که تعداد آن‌ها طبق اعلام وزیر کار حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بود و وامشان در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه واریز شد.

از بین گروه اول حدوو ۳۴ هزار شماره حساب مربوط به سرپرست خانوار، دارای مشکلاتی از قبیل: مسدودی قضایی، عدم تطبیق کد ملی با شماره حساب است که در این خصوص حسین میرزایی، سخنگو ستاد تسهیلات کرونا به تجارت‌نیوز گفت: در تلاش هستیم که تا شنبه علت عدم واریزی برای این افراد را از بانک مرکزی بگیریم. سپس پیامکی با سرشماره v.refah برای این افراد ارسال می‌شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی افزود: این افراد نگران وام خود نباشند، زیرا وام این افراد محفوظ است و پس از رفع مشکل واریز خواهد شد.

۷۰۰ هزار خانوار غیرحضوری سیم کارت گرفتند

ثبت نام وام برای گروه دوم از روز اول اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان امروز مهلت دارند که کد ملی خود را ارسال کنند، وام این گروه تیز در روز پنج‌شنبه هفته جاری واریز خواهد شد.

در خصوص گروه دوم نیز، میرزایی عنوان کرد: از بین حدود ۲٫۵ میلیون سرپرست خانواری که سیم کارتی به نامشان نبوده است، برای ۷۰۰ هزار سرپرست خانوار سیم کارت صادر شده که بدون مراجعه حضوری بوده و جلو منزل تحویل داده شده است.

واریز وام تا بعد از ماه رمضان ادامه دارد

اما گروه سوم کسانی هستند که نتوانند تا پایان امشب ثبت نام خود را انجام دهند، از فردا تا روز ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا کد ملی خود را ارسال کنند، این افراد پس از پایان ماه رمضان وام را دریافت خواهند کرد.

وام کرونا دو مرحله‌ای شد، پس از پایان واریز وام یک میلیون تومانی کرونا برای همه متقاضیان، قرار است این وام مجددا پرداخت شود؛ اما چه کسانی مشمول دریافت مرحله خواهند شد؟

طبق اعلام قبلی سخنگو ستاد تسهیلات کرونا، همانند مرحله اول، مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا برای همه یارانه‌بگیران واریز نخواهد شد و فقط چهار میلیون از ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر مشمول دریافت آن می‌شوند.

همچنین این وام برای همه این چهار میلیون خانوار نیز به یک اندازه واریز نمی‌شود، خانوار‌های یک نفره که هیچ گونه وجهی در مرحله دوم دریافت نخواهند کرد، برای خانوار‌های دو و سه نفره ۵۰۰ هزار تومان و برای خانوار‌های چهار نفره و بیشتر یک میلیون تومان دیگر واریز خواهد شد.

براساس اظهارات میرزایی یکی از این گروه چهار میلیون خانواری که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد، زنان سرپرست خانوار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت