اسامی بیگانه از سردرب مغازه ها حذف می شود


اسامی بیگانه از سردرب مغازه ها حذف می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: اسامی بیگانه از سردرب مغازه های این شهرستان حذف می شود.

حسن رضوانی، در راستای مقابله با عناوین و القاب بیگانه موجود در شهرستان افزود: القاب و عناوین بیگانه جایگاهی در فرهنگ جامعه ایرانی، اسلامی ندارند و موارد موجود باید با جایگزینی اصطلاحات مناسب فارسی اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ وی اظهار کرد: دستگاه هایی که به کارگاه‌ها، کارخانه ها، اماکن تولیدی و تجاری و خدماتی پروانه تاسیس و پروانه کسب یا بهره برداری یا اجازه تولید و ادامه فعالیت می دهند باید پیش از صدور پروانه و اجازه فعالیت به متقاضیان، ابلاغ کنند تا نسبت به استعلام نام موسسه یا محصولات خود و گزینش نام فارسی از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقدام نمایند.

رضوانی افزود: استفاده و بکارگیری عناوین بیگانه در سردرب مغازه ها، کارگاه‌ها، کارخانه ها و اماکن تولیدی و تجاری ممنوع است و مدیران این اماکن باید از عناوین فارسی به جای واژه های بیگانه در سردرب واحدهای تجاری خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون 24 عنوان غیرمجاز از تابلو سردرب واحدهای صنفی سطح شهر شناسایی حذف یا اصلاح شده است.

رضوانی اظهار امیدواری کرد: با همکاری واحدهای صنفی در گزینش عناوین زیبای فارسی می توانیم شهری عاری از عناوین و القاب بیگانه داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر