رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو


مضیف ها مهمان خانه هایی به سبک عربی هستند که بدون در ورودی ومعمولا با نی و حصیر ساخته می شوند.با توجه به اینکه برای ساخت مضیف به نی های بلند احتیاج است، ممکن پیدا کردن نی ها کمی زمان بر و سخت باشد اما بعد از پیدا کردن نی های مورد نظر، ساخت و […] نوشته رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو اولین بار در جامع ترین سایت جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری...

مضیف ها مهمان خانه هایی به سبک عربی هستند که بدون در ورودی ومعمولا با نی و حصیر ساخته می شوند.با توجه به اینکه برای ساخت مضیف به نی های بلند احتیاج است، ممکن پیدا کردن نی ها کمی زمان بر و سخت باشد اما بعد از پیدا کردن نی های مورد نظر، ساخت و ساز این مضیف مدت زیادی طول نمی کشد و معملا طی چند روز ساخته می شود.رستوران مضیف حاج عبدالله یکی از معروف ترین این مضیف ها می باشد .

رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو

رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو

می توان گفت یکی از علت های محبوبیت مضیف ها، علاوه بر زیبایی آن ها، خنک بودن مضیف در هوای گرم و در طول روزهای تابستان است به ویژه در جنوب کشور که شاهد هوای گرم تری نسبت به دیگر نقاط هستیم.برای کف مضیف از فرش های زیبای عربی استفاده می شود و به دلیل محبوبیت قهوه بین مردم جنوب، برای سرو قهوه در این مضیف ها، اجاقی به نام موگد قرار داده می شود.
همچنین از قدیم مرسوم بوده و دیده می شده که جلوی ورودی مضیف ها، آتشی جهت اگاهی مهمانان روشن می شده و اکنون نیز این رسم پابرجا مانده است.

رستوران مضیف حاج عبدالله در استان خوزستان، شهرستان خرمشهر و جزیره ی زیبای مینودشت قرار دارد.این مضیف در واقع رستورانی است که شما می توانید از قهوه های ویژه ی آن و همچنین غذاهای خوشمزه ی آن جا لذت ببرید.در مضیف ها سرو قهوه آداب و رسوم مخصوصی را دارد، به این صورت که فنجان قهوه با دست راست به شما داده می شود و با همان دست هم پس گرفته می شود و برای تعارف مجدد به مهمان، با ضربه ای این کار انجام می شود و مهمان می تواند با علامت سر پاسخ دهد که قهوه می خواهد یا خیر و اگر بعد از سرو قهوه باز هم تمایل به سرو مجدد داشته باشید باید بدون هیچ حرکتی فنجان را به میزبان بدهید و اگر دیگر مایل به سرو مجدد قهوه نبودید، فنجان خود را تکان می دهید.

رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو

رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو

مضیف حاج عبدالله در باغ بسیارزیبا و بزرگی به مساحت حدود ۱۵ هزار مترمربع، قرار دارد که چندین مضیف با ابعاد و اندازه های مختلف، در آن جا به چشم می خورد.این مجموعه شامل ۲ باب مضیف گروهی و جمعی، ۲ باب مضیف خانوادگی، ۵ باب مضیف کوچک و یک چایخانه سنتی است..
پیشنهاد می کنیم اگر به استان زیبای خوزستان و شهرستان خرمشهر رفتید، حتما به مضیف حاج عبدالله رفته و از زیبایی ها و خوراکی های آن جا لذت ببرید.
آدرس : استان خوزستان – خرمشهر – جزیره زیبای مینودشت

رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو

رستوران مضیف حاج عبدالله جزیره مینو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج