توییتر قابلیت ارسال و دریافت توییت ازطریق پیامک را غیرفعال کرد


توییتر قابلیت ارسال و دریافت توییت ازطریق پیامک را غیرفعال کرد

توییتر در بیانیه‌ای رسمی، اعلام کرده است از‌این‌پس در بسیاری از کشورها، امکان استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی ازطریق سرویس پیامک وجود ندارد.

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب این روزها است که می‌توان ازطریق پلتفرم‌های مختلف به آن دسترسی پیدا کرد. این شبکه‌ی اجتماعی سال‌ها پیش به‌ روشی خاص آغاز به‌کار کرد. درابتدا به‌گونه‌ای ساخته شده بود که کاربران ازطریق پیامک متنی از آن استفاده کنند؛ با‌این‌حال طبق اطلاعیه‌ای جدید، این قابلیت قدیمی که با نام Twitter via SMS از آن یاد می‌شود، در بسیاری از کشورها غیرفعال شده است.

ظاهرا توییتر فرایند غیرفعال‌سازی قابلیت دریافت متن توییت‌ها ازطریق پیامک را از هفته‌ی گذشته آغاز کرده است. طبق اطلاعیه‌ی جدید توییتر، این قابلیت اکنون در تمام نقاط دنیا به‌جز چند کشور دردسترس نیست؛ کشورهایی که هنوزهم به آن وابستگی دارند. غیرفعال‌شدن قابلیت یادشده برای شمار درخورتوجهی از کاربران امروزی توییتر که با استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های موبایلی از این شبکه‌ی اجتماعی بازدید می‌کنند، مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

با‌این‌حال، جالب است بدانید هنوزهم برخی کاربران از سرویس SMS بهره می‌ببرند. این موضوع باعث شده است از هفته‌ی گذشته، از تصمیم جدید توییتر انتقاداتی شود. DansDeals، یکی از کسب‌و‌کارهای فعال در آمریکا، اخیرا در وب‌سایت رسمی‌اش گفته است از قابلیت ارسال توییت ازطریق پیامک برای اعلام برخی اخبار به کاربرانش استفاده می‌کرده است.

تغییر جدید توییتر تا حد زیادی نشان می‌دهد این شبکه‌ی اجتماعی در حال ورود به دوره‌ای جدید است. همان‌طورکه اشاره کردیم، توییتر ‌هنگام آغاز به ‌کار با محوریت پیامک ساخته شده بود. محدودیت ۱۴۰ نویسه‌ای توییتر متناسب با محدودیت پیامک‌های متنی بود و امکان ارسال و دریافت توییت‌های جدید تنها ازطریق پیامک وجود داشت. از سال‌ها پیش تاکنون، کاربران به‌شکل متفاوتی از توییتر استفاده می‌کنند؛ زیرا امروزه کاربرانِ بیشتری قدرت خرید گوشی هوشمند و استفاده از اپلیکیشن موبایلی توییتر را دارند. همچنین، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از نسخه‌ی تحت‌وب توییتر استفاده کنند.

توییتر از سپتامبر گذشته، امکان انتشار توییت‌های جدید را ازطریق پیامک به‌دلایل امنیتی غیرفعال کرد. ظاهرا هکرها توانسته بودند به شماره موبایل جک دورسی، مدیرعامل توییتر، دسترسی پیدا کنند و ازطریق قابلیت Twitter via SMS، روی حساب کاربری رسمی او توییت منتشر کنند. در پی این اتفاق، توییتر فورا قابلیت ارسال توییت ازطریق پیامک را برای همه‌ی کشورها، به‌جز چند کشور انگشت‌شمار، غیرفعال کرد.

براساس گفته‌های یکی از نمایندگان توییتر، تصمیم جدید این شرکت برای غیرفعال‌سازی ارسال و دریافت توییت از طریق SMS به افزایش امنیت حساب‌های کاربری کمک شایانی می‌کند. مشخص نیست دریافت توییت ازطریق SMS ممکن است چه مشکلات امنیتی‌ای به‌وجود آورد‌؛ اما بررسی کوتاهی نشان می‌دهد توییتر مدت‌ها است قصد دارد این قابلیت را به‌طورکلی غیرفعال کند. یکی از نکات جالب این است که اگر مردم توییت‌ها را ازطریق پیامک دریافت کنند، توییتر نمی‌تواند محتوای تبلیغاتی را به آن‌ها نشان دهد. این موضوع کم‌کم باعث شد توییتر علاقه‌ی خود را به قابلیت ارسال و دریافت توییت ازطریق پیامک از دست بدهد.

نماینده‌ی توییتر می‌گوید:

بخش‌های باقی‌مانده از قابلیت Twitter via SMS خود را غیرفعال کردیم؛ به‌جز برای برخی کشورهای دنیا که هنوزهم برای دسترسی به توییتر به این قابلیت متکی هستند. توییتر همچنان به ارسال پیام‌های مهم در قالب SMS به حساب‌های کاربری ادامه خواهد داد. این پیامک‌های مهم مواردی نظیر کدهای مربوط به احراز هویت را شامل می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ تاکنون از قابلیت Twitter via SMS استفاده کرده‌اید؟

برای خواندن جدیدترین اخبار حوزه‌ی فناوری می‌توانید صفحه‌ی رسمی زومیت را در توییتر دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!