توزیع رایگان ویتامین دی در میان زنان باردار و گروه‌های هدف


رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مکمل ویتامین دی توسط خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت میان زنان باردار و گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

توزیع رایگان ویتامین دی در میان زنان باردار و گروه‌های هدف

زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توزیع مکمل در بین گروه‌های هدف مانند زنان باردار و دختران بر اساس بخشنامه های قبلی وزارت بهداشت، اظهار کرد: در حال حاضر مکمل‌هایی در قالب برنامه‌های سلامت و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت از طریق شبکه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت در بین جامعه هدف توزیع می شود.

او ادامه داد: به همه افراد به ویژه گروه های هدف توصیه می‌کنیم از مصرف هرگونه مکمل خارج از دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت خودداری کنند. در این خصوص راهنماهای تغذیه ای ساده و کاربردی تهیه و توسط معاونت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

عبدالهی بیان کرد: با استفاده از ارائه آموزش های لازم به مردم و داشتن تغذیه سالم تمام املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدنشان تامین می شود و نیازی به خوردن مکمل های شیمیایی و مضرر نیست.

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: مکمل‌های ویتامین دی در مواد غذایی وجود ندارد و براساس بخشنامه وزارت بهداشت در میان افراد در سنین بلوغ و مادران باردار توسط خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: بیشترین و کمترین میزان ابتلا به کرونا متعلق به کدام بیماری‌های زمینه‌ای است؟

عبدالهی بیان کرد: براساس پروتکل‌های تغذیه و بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال باید قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰ واحدی مصرف کنند که این مکمل از طریق شبکه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به آن‌ها ارائه شده و اطلاعات آن در پرونده الکترونیک افراد ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !