زیان هزار و 760 میلیارد ریالی کرونا به گردشگری گلستان


زیان هزار و 760 میلیارد ریالی کرونا به گردشگری گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: شیوع کرونا تاکنون موجب وارد شدن زیان هزار و 760 میلیارد ریالی به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی این استان شد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری سه‌شنبه به ایرنا گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این خسارت به بخش گردشگری و مابقی آن به حوزه صنایع دستی وارد شد که اگر روند منع سفرو حضور گردشگران به دلیل شیوع کرونا ادامه داشته باشد، بدون شک این خسارت ها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بسته حمایتی دولت شامل بیمه بیکاری، تسهیلات ۱۲ درصدی و سهم بیمه کارفرما برای جبران بخشی از ضرر و زیان وارد شده به فعالان بخش گردشگری و صنایع دستی پرداخت خواهد شد اما هنوز سهم استانی این اعتبارات مشخص نیست.

تجری به همراهی هنرمندان صنایع دستی گلستان برای پیوستن به پویش مردمی کمک به مهار کرونا اشاره کرد و گفت: این هنرمندان تاکنون ۲۶۵ هزار و ۶۳۰ عدد ماسک و ۵۴ هزار عدد گان تولید کردند.

بیش از ۴۵۰ هتل، هتل آپارتمان، متل، دفاتر خدمات مسافرتی، مهمانپذیر، خانه مسافر، واحدهای بوم‌گردی و پذیرایی برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در گلستان وجود دارد که به دلیل شیوع کرونا فعالیت همه آن ها تعطیل است.

۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش گردشگری گلستان مشغول فعالیت هستند.

گلستان بین ۲ قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد قرار داشته و به دلیل میزبانی از اقوام متعدد شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌، بلوچ و قزاق ‌ها به نگارستان ایران مشهور است.

برج قابوس با بیش از هزار سال قدمت متعلق به سده چهارم هجری، تنها اثر ثبت جهانی شده گلستان است که در گنبدکاووس قرار دارد.
تجمیع جاذبه‌هایی همچون ساحل و دریا، جزیره، جنگل، کوهستان، دشت، بیابان و کویر در گلستان باعث افزایش مزیت های نسبی این استان در حوزه گردشگری شده است.

گلستان به سبب بهره‌مندی از آبشارهای مختلف نیز موقعیت ویژه‌ای در بین استانهای ایران دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403