ضرورت استفاده از سیستم هول شات از نگاه ماوریک وینالس


موتوجی‌پی ایران – ماوریک وینالس در مصاحبه اخیر خود، وجود سیستم هول شات (Holeshot) را برای موتور یاماها ضروری دانست و بیان کرد که این تیم برای جبران ضعف خود در شروع مسابقات، به این سیستم نیاز دارد. ماوریک وینالس در فصل 2019 موتوجی‌پی با مشکلات متعددی در شروع مسابقات رو به رو شد. این قضیه به گونه ای بر عملکرد وی در طول مسابقه تاثیرگذار بود که مهارت...

موتوجی‌پی ایرانماوریک وینالس در مصاحبه اخیر خود، وجود سیستم هول شات (Holeshot) را برای موتور یاماها ضروری دانست و بیان کرد که این تیم برای جبران ضعف خود در شروع مسابقات، به این سیستم نیاز دارد.

ماوریک وینالس در فصل 2019 موتوجی‌پی با مشکلات متعددی در شروع مسابقات رو به رو شد. این قضیه به گونه ای بر عملکرد وی در طول مسابقه تاثیرگذار بود که مهارت وی در ادامه مسابقه، باعث جبران این مشکل نمی‌شد.

یاماها در فصل 2020، موتور خود را به سیستم هول شات مجهز کرد. عملکرد این سیستم در حالت کلی به این صورت می‌باشد که ارتفاع عقب موتور را در محدوده مناسب نگه می‌دارد. این سیستم در تست های پیش فصل مالزی و قطر توسط موتورسواران تیم یاماها مورد آزمایش قرار گرفت.

وینالس در مصاحبه خود در این رابطه گفت:

به عقیده من، ما در بهره برداری از این سیستم پیشرفت خوبی داشتیم و این امر باعث شد تا بتوانیم شروع خود را در مسابقه بهتر کنیم و در آخر نتیجه خوبی را به ثبت برسانیم. این تکنولوژی برای تیم ما بسیار حیاتی می‌باشد.

ما در فصل گذشته عملکرد قابل قبولی در طول مسابقه داشتیم و توانستیم سرعت خوبی را به ثبت برسانیم اما عملکرد ضعیف ما در شروع مسابقه باعث شد تا نتیجه مطلوبی حاصل نشود. این قضیه باعث شد تا ما برای بهبود این بخش تلاش زیادی انجام دهیم. این واضح است که شاسی موتور ما بسیار خوب طراحی شده اما به صورت کلی شاهد ضعف هایی در این موتور بودیم.

به عقیده من، یاماها به خوبی از پس این ضعف ها بر آمد و برای افزایش قدرت موتور، تلاش زیادی انجام داد تا این موتور را در سطح رقابت با حریفان خود قرار دهد. تجربه ای که در تست های پیش فصل برای من حاصل شد، گویای آن بود که این موتور به راحتی توان رقابت با هوندا و دوکاتی را دارد.

ضرورت استفاده از سیستم هول شات از نگاه ماوریک وینالسضرورت استفاده از سیستم هول شات از نگاه ماوریک وینالس ماوریک وینالس – فرانسه 2019

نظر ماسیمو مرگالی در رابطه با تکنولوژی هول شات

ماسیمو مرگالی، رئیس تیم یاماها، ضعف های موتور این تیم را در فصل گذشته انکار نکرد اما به این قضیه اشاره کرد که مجهز شدن این موتور به سیستم هول شات، پتانسیل خوبی برای این موتور ایجاد کرده و باعث تفاوت بزرگی در عملکرد آن شده است.

مرگالی در این رابطه گفت:

وجود این ضعف در شروع مسابقه، تاثیر بدی بر روی عملکرد کلی ما داشت. به خصوص زمانی که فاصله خط شروع تا اولین پیچ به صد ها متر می‌رسید که این وضعیت باعث ایجاد فاصله زیادی بین ما و رقبا می‌شد.

اکنون ما تصمیم به استفاده از سیستم هول شات گرفتیم و این سیستم را در تست های پیش فصل مورد آزمایش قرار دادیم. من بسیار کنجکاو هستم تا عملکرد این سیستم را در طول مسابقه ببینم. در حال حاضر، مهم ترین مسئله برای ما، حفظ موقعیت خود در اول مسابقه می‌باشد. این قضیه باعث می‌شود تا شانس رقابت با سایر تیم ها را از دست ندهیم.

استفاده از نسخه پیشرفته سیستم هول شات توسط دوکاتی

دوکاتی اولین تیمی بود که موتورهای خود را به سیستم هول شات مجهز کرد و گفته می‌شود در نسخه مورد استفاده توسط این تیم، عملکرد این سیستم به شروع مسابقه محدود نشده و موتورسوار می‌تواند آن را در هر زمان به کار گیرد.

مرگالی درباره سیستم هول شات دوکاتی گفت:

این سیستم پیشرفته، چیزی است که باعث شده تا دوکاتی برتری خوبی نسبت به سایر تیم ها داشته باشد. نسخه مورد استفاده توسط ما، تنها برای استفاده در شروع مسابقه می‌باشد. اما اگر حس کنیم سیستمی مشابه به دوکاتی نیاز داریم، برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس