بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان


مطلب بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ کدام کشورها بیشترین سرعت اینترنت 2020 را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؟ در این مقاله اطلاعات جالبی را درباره‌ی رتبه بندی سرعت اینترنت در...

کدام کشورها بیشترین سرعت اینترنت 2020 را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؟ در این مقاله اطلاعات جالبی را درباره‌ی رتبه بندی سرعت اینترنت در جهان 2020 می‌خوانید و درک بهتری از اندازه‌گیری بالاترین سرعت اینترنت خواهید داشت.

بحران همه‌گیری ویروس کرونا مردم جهان را مجبور کرده در خانه بمانند و بخش عمده‌ای از فعالیت‌‌های روزانه‌ی خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند. ایران هم از این قائده مستثنی نیست و بسیاری از کسب‌و‌کارها ترجیح می‌دهند تا حد امکان، فعالیت‌های خود را در حوزه‌ی آنلاین گسترش دهند. اما سرعت اینترنت ایران با این کسب‌وکارها همراهی نمی‌کند و رتبه‌ای که این روزها به‌دست آورده، بسیار جالب توجه است.

بااینحال، بد نیست بدانیم که پرسرعت ترین اینترنت در جهان 2020 را در این شرایط خانه‌نشینی، کدام کشورها ارائه می‌کنند. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020 بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020 بهترین اقتصادهای جهان در سال 2020 بهترین و پرفروش ترین فیلم های 98

بیشترین سرعت اینترنت 2020

آمار بیشترین سرعت اینترنت 2020 که در پایین می‌خوانید، مربوط به میانگین سرعت اینترنت کشورهاست. طبیعتا سرعت اینترنت در این روزها تغییرات چشمگیری داشته که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

تایوان

بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان

تایوان در حال حاضر بیشترین سرعت اینترنت 2020 را از آن خود کرده و می‌توان گفت شهروندان این کشور کارهای روزانه‌ی خود را به طور میانگین با سرعتی معادل 85.02 مگابیت بر ثانیه انجام می‌دهند. تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود، اما به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند و حتی می‌توان تایوان را از نظر ملیتی کاملا مستقل دانست.

تایوان امروزی جزء کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود و همچنین شهرهای اصلی آن دارای FTTP هستند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا سرعتی بالاتر از سرعت اینترنت در سایر نقاط جهان را تجربه کنید.

سنگاپور

یک کشور آسیایی دیگر که اقتصاد دیجیتالی آن به شدت در حال شکوفایی است و این موضوع تاثیر به‌سزایی در سرعت اینترنت آن دارد. میانگین سرعت اینترنت ملی سنگاپور در حال حاضر 70.86 مگابیت تخمین زده شده که یکی از بیشترین سرعت اینترنت 2020 در جهان است. براساس اطلاعات گرفته شده از Ookla سنگاپور سریع‌ترین سرعت در تخلیه‌ی پهنای باند را دارد. در سال 2017، چهار میلیون و هشتصد نفر از مردم سنگاپور دسترسی به اینترنت داشتند اما پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2023 به پنج میلیون و نهصد نفر افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:‌

بهترین گوشی های هوشمند 2020 بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020 بهترین گوشی های 2020 سامسونگ بهترین گوشی های 2020 اپل

جرسی

جرسی بزرگ‌ترین جزیره‌ی ارتباطی بین انگلستان و فرانسه است که به صورت کامل، مستقل از بریتانیا بوده و فرهنگی تلفیقی از مردم انگلیس و فرانسه دارد. سرعت اینترنت این منطقه به‌طور میانگین 67.46 مگابایت برآورد شده که یکی از بیشترین سرعت اینترنت 2020 در جهان را ارائه می‌کند.

سوئد

بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان

میانگین سرعت اینترنت سوئد 18.1 مگابیت است که به‌راحتی تا 500 مگابیت هم افزایش پیدا می‌کند. البته نکته‌ی جالب توجه، وجود اپراتور اینترنتی با نام Bahnhof است که به کاربران امکان دسترسی به سرعتی معادل 10 گیگابیت در ثانیه را می‌دهد که این مقدار بیشترین سرعت ممکن برای اینترنت خانگی است!

دانمارک

دانمارک هم یکی از کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی است که جات‌لند، پنسیلوانیا و جزیره‌های زیادی را در برمی‌گیرد. اکثر مردم این کشور به راحتی می‌توانند روزانه به اینترنت متصل شوند و از حداکثر سرعت 49.19 مگابیتی نهایت لذت را ببرند. در سال 2018 میزان دسترسی به اینترنت در این کشور 92.28 درصد بوده و این رقم تا سال 2024 به 97.5 درصد نیز افزایش خواهد یافت.

ژاپن

ژاپن یکی از کشورهایی است که تراکم جمعیتی بالایی دارد اما با این حال سرعت دسترسی به اینترنت در آن بسیار بالا بوده و در این زمینه جزو ده کشور برتر دنیا است. مردم این کشور امکان استفاده از اینترنتی با سرعت 42.77 مگابیت را دارند که یکی از بیشترین سرعت اینترنت 2020 در جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های زیر 6 میلیون تومان بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2020 بهترین گوشی های ارزان قیمت چینی بهترین گوشی های زیر 4 میلیون تومان در سال 2020

لوکزامبرگ

لوکزامبورگ از نظر جغرافیایی توسط بلژیک، فرانسه و آلمان احاطه شده است. میانگین سرعت اینترنت در این محدوده 41.69 مگابیت تخمین زده می‌شود که یکی از بیشترین سرعت اینترنت 2020 در جهان به شمار می‌رود.

هلند

بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان

جالب است بدانید 92.1 درصد از جمعیت هلند به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و همین موضوع باعث شده تا امروز به یکی از کشورهایی تبدیل شود که بیشتری سرعت اینترنت 2020 را دارد. هلندی‌ها می‌توانند در طول روز حداکثر سرعت 40.21 مگابیتی را تجربه کنند.

سوییس

مردم سوییس در حال حاضر می‌توانند از سرعت اینترنت 38.85 مگابیتی خود نهایت لذت را ببرند. جالب است بدانید که در سال 1990 تنها 0.6 درصد جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی داشتند که این رقم در سال 2000 به 46 درصد افزایش پیدا کرد. با محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی و استفاده‌ی عموم مردم از آن در سال 2010 این رقم باز هم سیر افزایشی خود را طی کرد و به 82.2 درصد رسید تا جایی که توانست امروز در لیست ده کشوری که پر سرعت ترین اینترنت در جهان 2020 را دارند، جایگاه نهم را از آن خود کند.

نروژ

نروژ یکی دیگر از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که توانسته در لیست بالاترین سرعت اینترنت در جهان 2020 جا بگیرد؛ کشوری پوشیده شده با کوه‌های بلند، یخچال‌های طبیعی و فلات‌های ساحلی.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های زیر 5 میلیون تومان در سال 2020 بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ بهترین لپ‌تاپ‌های سال 2020 بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2020

ممکن است برای بسیاری افراد قرار گرفتن این کشور در لیست ده کشوری که بیشترین سرعت اینترنت 2020 را دارند کمی عجیب به نظر برسد اما باید بدانید شهروندان نروژی می‌توانند از حداکثر سرعت 38.46 مگابیت در طول روز بهره ببرند. درسال 1995 تنها 6.4 درصد مردم نروژ به اینترنت دسترسی داشتند اما بعد از انقلاب شبکه‌های اجتماعی به صورت جهانی این رقم شروع به افزایش کرد تا جایی که در سال 2010، 93.3 درصد از جمعیت کل این کشور به راحتی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند.

رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل در جهان 2020

بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان

سرعت اینترنت همراه، تاثیر قابل توجهی بر کیفیت حضور کاربران در وب‌سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی دارد، به همین دلیل بسیاری از کشورهای جهان با همکاری اپراتورهای مخابراتی مشهور و موفق در تلاشند، به افزایش کیفیت اتصال به اینترنت و بهبود سرعت آن بپردازند.

در ادامه رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل در جهان 2020 را مشاهده می‌کنید که تا پایان ژانویه ۲۰۲۰ جمع‌آوری شده است.

امارات متحده عربی – ۸۷.۰۱ مگابیت بر ثانیه کره جنوبی – ۸۳.۹ مگابیت بر ثانیه قطر – ۸۲.۵۹ مگابیت بر ثانیه کانادا – ۷۱.۰۳ مگابیت بر ثانیه هلند – ۶۸.۵ مگابیت بر ثانیه چین – ۶۸.۲۱ ‌ مگابیت بر ثانیه نروژ – ۶۶.۴۹ مگابیت بر ثانیه بلغارستان – ۶۵.۰۹ مگابیت بر ثانیه استرالیا – ۶۳.۸۵ مگابیت بر ثانیه کرواسی – ۶۲.۱۱ مگابیت بر ثانیه

رتبه ۱۵۳ اینترنت ثابت در ایران

بنابر گزارشی که در مارس ۲۰۲۰ منتشر شده، سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه بوده است. ایران در رده‌بندی سرعت اینترنت موبایل کشورها در رده ۷۹ قرار داشت. طبق اطلاعات موجود در این وب‌سایت، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۰.۹۷ مگابیت بر ثانیه بوده است. اما اطلاعات جدیدتر از کاهش این رتبه خبر می‌دهند.

سرعت دانلود اینترنت ثابت در کشور به طور متوسط ۱۰.۱۰ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود نیز ۵.۶۸ مگابیت برثانیه بوده است. ایران درفهرست سرعت دانلود اینترنت ثابت میان کشورهای جهان در رده ۱۵۳ قرار دارد. این در حالیست که در ژانویه ٢٠٢٠، ایران در رده ١٢٢ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورهای وب‌سایت اسپیدتست بود.

تغییرات بیشترین سرعت اینترنت 2020 در روزهای پرمصرف

در ماه گذشته میلادی بیشترین سرعت اینترنت 2020 در کشور سنگاپور ارائه شده است. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور ۱۹۷.۲۶ مگابیت برثانیه بوده است. در رده دوم این فهرست نیز هنگ کنگ با سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۶۸.۹۹ مگابیت برثانیه قرار دارد. در رده‌های سوم و چهارم به ترتیب رومانی (۱۵۱.۵۵ مگابیت برثانیه) و تایلند (۱۴۹.۹۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند. سوئیس نیز با سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۴۸.۲۴ مگابیت برثانیه در رده پنجم بیشترین سرعت اینترنت 2020 قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین لپ تاپ های 2020 اچ پی (HP) بهترین مک بوک های 2020 کوپرتینو بهترین لپ تاپ های زیر 6 میلیون تومان بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2020

در رده‌های ۶ تا ۱۰ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورها به ترتیب موناکو (۱۳۸.۵۵ مگابیت برثانیه)، فرانسه (۱۳۶.۴۵ مگابیت برثانیه)، ماکائو (۱۳۴.۷۳ مگابیت برثانیه)، سوئد (۱۳۴.۵۶ مگابیت برثانیه) و دانمارک (۱۳۴.۱۳ مگابیت برثانیه)، قرار دارند.

بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان

درک بهترین از نتایج تست سرعت اینترنت

Superfast LTE یا سریعترین LTE در جهان؛ چنین شعارهایی را تقریباً همه اپراتورهای شبکه تلفن همراه در سراسر جهان برای تشویق مشتری برای استفاده فقط از شبکه بی‌سیم خودشان در اختیار ما قرار می‌دهند. برخی از این اپراتورها سرعت اینترنت ۱۰۰-۱۵۰ Mbps را ارائه می‌کنند، اما آیا همه به چنین پهنای باند نیاز دارند و آیا تنها سرعت مهم‌ترین پارامتر اتصال به شبکه است؟ برخی از نکات مفید در زیر آورده شده است. این موراد به شما کمک می‌کنند تا نتایج آزمایش سرعت اینترنت را که در وب‌سایت‌ها منتشر شده است، به‌درستی تفسیر کنید.

اندازه‌گیری سرعت اینترنت به طور مستقل هنگام بارگیری و بارگذاری داده‌ها انجام می‌شود. در صورت پیوندهای متقارن، توان UL و DL باید دارای مقادیر یکسان باشند. در صورت پیوندهای نامتقارن، UL از DL کوچکتر است. پیوندهای نامتقارن به دلیل هزینه‌های پایین‌تر، در مقایسه با موارد متقارن و رفتار کاربر، بیش از آپلودها هنگام استفاده از خدمات شبکه بارگیری می‌کنند. پیوندهای متقارن عمدتا توسط شرکت‌هایی استفاده می‌شوند که پرونده‌ها را بین شاخه یا سرور خود تبادل می‌کنند و نیاز به بارگذاری و بارگیری سریع داده‌ها دارند.

سرعت بارگیری DL به شما اطلاع می‌دهد که چگونه سریع داده‌های رایانه دیگر در اینترنت روی رایانه ما بارگیری می‌شود؛ واحد آن مگابیت در ثانیه است (Mbps) سرعت بارگذاری UL به شما اطلاع می‌دهد که چگونه به سرعت داده‌ها از رایانه ما روی یک رایانه دیگر در اینترنت بارگذاری می‌شود؛ واحد آن مگابیت در ثانیه است (Mbps)

مقدار پهنای باند به طور کامل اطلاعات کاملی درباره اتصال شبکه به ما نمی‌دهد. پارامتر دیگر RTT یا Round Trip Delay Time و همچنین Jitter است.

RTT (مدت زمان تأخیر در سفر) مدت زمان لازم برای ارسال پیام از رایانه ما به شبکه یک را به شما اطلاع می‌دهد، به علاوه مدت زمانی که برای تأیید آن پیام دریافت می‌شود. هرچه مقدار RTT کوچکتر باشد، بهتر است. پارامتر مشابه تأخیر است که مدت زمان لازم برای ارسال پیام از رایانه ما به شبکه را به شما اطلاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین قیمت گوشی های دست دوم سامسونگ در بازار بهترین گوشی های زیر 2 میلیون تومان در سال 2020 با ارزشمندترین پول‌های دنیا در سال 2020 آشنا شوید بهترین لپ تاپ های 2020 دل

فقط دانش پارامترهای DL ، UL Speed ​​و RTT به شما امکان می‌دهد توانایی‌های بالقوه را که یک اتصال اینترنتی به شما ارائه می‌دهد ، تعریف کنید. هرچه مقدار RTT کوچکتر باشد، بهتر است. مقادیر بالای RTT باعث انتقال مجدد بسته‌های مکرر می‌شود و این به معنای کاهش توان و مشکلات هنگام تلاش برای استفاده از خدمات اساسی است. مقدار RTT کم به معنای پاسخ خیلی سریع به درخواستی است که ارسال شده است. در صورت استفاده از مثال، این پارامتر در سرعت اینترنت بسیار مهم است. بازی‌های آنلاین، تماس صوتی، فیلم، دسکتاپ از راه دور و غیره.

برای استفاده راحت از خدمات شبکه، RTT نباید از ۲۰۰ms تجاوز کند. در مورد تماس‌های صوتی از طریق اینترنت، مقادیر بالاتر پارامتر RTT لازم نیست که استفاده از خدمات مختلف را غیرممکن کند. پیام رسانی فوری از بافر داده استفاده می‌کند که در آن نمونه‌های صوتی و تصویری ورودی با زمان اضافی کافی ذخیره می‌شوند، به‌گونه‌ای که مکالمه بتواند یکنواخت انجام شود. لطفاً توجه داشته باشید که زمان واکنش گیرنده به زمان لازم برای پر کردن بافر داده‌ها افزایش می‌یابد.

بیشترین سرعت اینترنت 2020 ؛ رتبه بندی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان

در تست گیری سرعت اینترنت Jitter برای خدمات در زمان واقعی بسیار خطرناک‌تر است. اگر مقدار آن از اندازه بافر داده فراتر رود، در این صورت با ترک خوردگی، محو شدن تماس گیرنده و در موارد شدید، قطع ارتباط صوتی سروکار داریم. برای سرویس‌های FTP ، HTTP به معنای انتقال مجدد مکرر به دلیل از بین رفتن بسته و در نتیجه کاهش توان است.

Jitter تغییرات تأخیر و دقیق‌تر بودن، حداکثر اختلاف زمان تاخیر بین بسته‌های داده ورودی را در طول سرویس توصیف می‌کند. بیشتر اوقات به دلیل بار زیاد شبکه، صف بندی نادرست یا پیکربندی اشتباه شبکه ایجاد می‌شود. از بافرها برای به حداقل رساندن نفوذ لرزه استفاده می‌شود. مقدار پارامتر در میلی ثانیه (ms) داده می‌شود.

هر کاربر از اتصال اینترنت خود برای اهداف مختلف استفاده می‌کند، از مرور وب‌سایت‌های ساده گرفته می‌شود و با آپلود پرونده‌های بسیار بزرگ روی سرور پایان می‌یابد. انتخاب سرعت اینترنت نیازهای کاربر و خدماتی را که می‌خواهد از آنها استفاده کند تعریف می‌کند. جدول زیر پارامترهای سرعت اینترنت را به‌همراه خدماتی که می‌توانید هنگام انتخاب سرعت اینترنت به راحتی از آنها لذت ببرید، مقایسه می‌کنید.

اگر تصمیم دارید یک اتصال موبایل را انتخاب کنید، علاوه بر پارامترهای فوق، باید بسته‌های داده را که توسط اپراتورهای شبکه تلفن همراه ارائه شده است نیز بررسی کنید. اپراتور تلفن همراه به علاوه از پرتاب کردن پهنای باند حتی در “LTE – بدون محدودیت تعرفه” استفاده می‌کند.

بسته داده‌ها مقدار معینی از داده‌ها است که توسط اپراتور مطابق یک پیشنهاد اینترنتی ویژه تلفن همراه تعیین می‌شود، که اغلب در گیگابایت (GB) داده می‌شود. هنگامی که از آن استفاده می‌کنید، اتصال شبکه شما مسدود شده یا اپراتور از به اصطلاح “پهنای باند” استفاده می‌کند که انتقال داده را زیر ۵۰ Kbps کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های 2020 ایسر بهترین لپ تاپ های 2020 ایسوس بهترین لپ تاپ های 2020 لنوو بهترین مینی لپ تاپ های 2020 بهترین پرینترهای رنگی لیزری 2020 بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 بررسی مشخصات فنی سونی PS4 Pro بهترین هارد اکسترنال 2020 ؛ دنیا را ذخیره کن!

.

منبع: getinternet

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!