تندباد قصرشیرین را در نوردید


تندباد قصرشیرین را در نوردید

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست هواشناسی قصرشیرین گفت: وزش باد که از ساعاتی قبل این شهرستان مرزی را فرا گرفته هم اکنون با سرعت 9 متر بر ثانیه معادل 36 کیلومتر در حال وزیدن است.

امیر پرویز نجفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد در این منطقه از صبح امروز آغاز شده و به صورت لحظه ای در حال وزیدن است.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد شب گذشته نیز به ۴۲ کیلومتر بر ساعت رسید، اظهار داشت: هم اکنون دمای هوا در قصرشیرین ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا نیز ۲۵ درصد است.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی سه روز درگیر گرد و خاک بوده و همچنین از ابتدای فروردین تاکنون ۳۷.۲ دهم میلی متر باران در قصرشیرین باریده است.

وی عنوان کرد: ناپایداری هوا تا فردا (پنجشنبه) در جو منطقه حاکم است و از روز شنبه هفته آینده نیز شاهد فعالیت یک سامانه دیگری در جو شهرستان مرزی قصرشیرین خواهیم بود.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !