پشت پرده مذاکره با کالدرون و استراماچونی برای تیم ملی چیست؟


در روزهای گذشته، برخی مدیران و دلال‌های نزدیک به فدراسیون فوتبال، نقشه‌های جدیدی را برای تیم ملی کشیده‌اند و با مطرح کردن نام کالدرون و استراماچونی به جای اسکوچیچ، به دنبال تحمیل یک هزینه دیگر روی دست فوتبال ایران هستند.

در روزهای گذشته، برخی مدیران و دلال‌های نزدیک به فدراسیون فوتبال، نقشه‌های جدیدی را برای تیم ملی کشیده‌اند و با مطرح کردن نام کالدرون و استراماچونی به جای اسکوچیچ، به دنبال تحمیل یک هزینه دیگر روی دست فوتبال ایران هستند.


به گزارش ایسنا، کرونا جان ورزش را گرفته و برخلاف سالیان گذشته، در روزهای پایانی فصل، خبری از نقل و انتقالات میان تیم‌ها و خریدهای آنچنانی نیست. حداقل این روزها که به واسطه بلاتکلیفی کسی از سرنوشت برگزاری فوتبال مطلع نیست، بازار نقل و انتقالات بازیکن و مربی هم در سکوت به سر می‌برد.


موضوع به مطرح شدن اسامی گابریل کالدرون و آندره‌آ استراماچونی برای هدایت تیم ملی ایران به جای دراگان اسکوچیچ مربوط می‌شود که هنوز چند ماهی از آمدنش به تیم ملی نگذشته و فرصتی برای عرض اندام پیدا نکرده است چرا که کرونا مجالی برای برگزاری فوتبال نگذاشته و به گفته رسانه‌های خارجی، احتمال لغو مسابقات تا پایان سال ۲۰۲۰ وجود دارد.


با این وجود در اطراف تیم‌ملی خبرهایی دست به دست می‌شود که گویا برخی از مدیران واسط و دلال‌های معروف فوتبال در صدد درآمدزایی هستند تا با پر کردن جیب‌های خود، خزانه خالی فدراسیون را جارو بزنند و ضرر و زیان دیگری را روی دست فوتبال ایران بگذارند.


یکی از استدلال‌ها برای مطرح کردن نام کالدرون و استراماچونی که هر دو سابقه خوبی هم در تیم‌های استقلال و پرسپولیس بر جای گذاشتند، شکایت این دو مربی از این دو تیم به علت پرداخت نشدن مطالباتشان است که احتمال هم می‌رود بتوانند در کمیته انضباطی فیفا آرایی را علیه ایرانی‌ها بگیرند ولی توافق یکی از آن‌ها با تیم ملی می‌تواند مانع ضرر و زیان این دو تیم دولتی شود.


این سناریو در حالی برای تیم ملی نوشته شده که چندین ماه قبل هم برخی در صدد آوردن برانکو به تیم ملی با هدف بی‌خیال کردن این مربی از گرفتن باقی مانده دستمزدش از پرسپولیس بودند و این بار دلال‌ها این داستان را برای کالدرون و استراماچونی نوشتند.


در حالی این قبیل استدلال‌ها با هدف سودجویی برخی از منفعت طلبان مطرح می‌شود که در شرایط کنونی، خیلی از کشورها از جمله اروگوئه و ایرلند تصمیم به برکناری مربیان خود گرفتند تا هزینه‌ها را کاهش دهند و از طرفی مربیانی مانند گرت ساوت گیت، کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ، با کاهش مبلغ قابل توجهی از دستمزد خود، سعی کردند خسارت‌های وارده شده به تیم‌های ملی را کاهش دهند.


در واقع دستمزد ماهانه یا هفتگی کالدرون و استراماچونی در صورت حضور در ایران به حدی خواهد بود که در روزهای تعطیلی فوتبال، فقط و فقط باعث زیان انباشته برای تیم ملی می‌شود و تن دادن به خواسته‌های این‌چنینی، موجب اتفاقات بدتری برای فوتبال ایران خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر