رهایی شاهین از بند بادبادکها در ارتفاع 40 متری / در بندر انزلی رخ داد


رهایی شاهین از بند بادبادکها در ارتفاع 40 متری / در بندر انزلی رخ داد

حوادث رکنا: یک قطعه شاهین از گونه حمایت شده و ارزشمند شاهین لیل، در ارتفاع درخت 40 متری از بند بادبادک کودکان در بندر انزلی رها شد.

به گزارش رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی گفته است: این قطعه شاهین در بند با گزارش مردمی و توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست بندرانزلی نجات پیدا کرد.

رهایی شاهین از بند بادبادکها در انزلی

احسان هادی پور گفت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی برگرفتار شدن یک پرنده؛ ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره با مراجعه به محل، مشاهده کردند یک قطعه شاهین در برخورد با نخ بادبادک، لابلای شاخه های یک درخت ۴۰ متری گرفتار شده است.

وی اظهار داشت: بدلیل شرایط زمانی و ارتفاع درخت تلاش ماموران محیط زیست و آتش نشانی برای دسترسی به این پرنده ناکام ماند و در نهایت با اجاره یکدستگاه جرثقیل بلند از بخش خصوصی موفق شدیم پرنده گرفتار در بند را نجات دهیم.

وی تصریح کرد: این پرنده زیبا که از نوع شاهین لیل است به اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی منتقل شده تا پس از تیمار و تایید دامپزشک اداره کل در زیستگاه طبیعی خود رها سازی شود.

شاهین‌ها با چشمان کاملاً سیاه، بدن لاغر، بال‌های نوک‌تیز، توانایی پرواز با سرعت بسیار بالا و تغییر جهت ناگهانی از دیگر پرندگان شکاری متمایز می‌شوند. این این پرندگان از نظر تکنیک، یک شکارچی تخصصی محسوب شده و از دیرباز از آنها بعنوان پرندگان شکاری محبوب برای شکار استفاده می شد.

شاهین‌هایی که بال‌های باریکتر و درازتر دارند به (لیل) معروف هستند. این نوع بال‌ها برای شکار پرندگان سریع و چابکی همچون پرستو مناسب است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
1 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو