بانک مرکزی هنوز تصمیمی درباره نوع ارز واردات قطعات لوازم خانگی نگرفته است


بانک مرکزی هنوز تصمیمی درباره نوع ارز واردات قطعات لوازم خانگی نگرفته است

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی گفت: براساس اعلام وزارت صنعت و برخلاف آنچه تولید‌کنندگان اعلام کرده‌اند، بانک مرکزی هنوز تصمیمی در رابطه با نوع ارز تخصیص به واردات قطعات لوازم خانگی در سال جاری اتخاذ نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی میری گفت: براساس اطلاعات واصله از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی هنوز تصمیمی درباره تغییر نوع ارز تخصیصی برای واردات قطعات و مواد اولیه تولید صنعت لوازم خانگی در سال جاری اتخاذ نکرده است.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی افزود: همچنین براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت گروه کالایی و اولویت ارز واردات قطعات و مواد اولیه تولید لوازم خانگی نیز هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

وی اظهار داشت: البته اولویت تخصیص ارز توسط بانک مرکزی به ثبت‌سفارش‌های واردات قطعات لوازم خانگی مورد نیاز صنعت تولید لوازم خانگی از سال قبل است.

این اظهارات جدید رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در حالی است که وی 2 روز قبل (8 اردیبهشت 99) به فارس خبرداد که براساس اعلام تولید‌کنندگان لوازم خانگی از ابتدای امسال ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی به آنها تخیصص نیافته و واردکنندگان و تولید‌کنندگان قطعات لوازم خانگی باید از ارز بازار آزاد برای واردات استفاده کنند.

میری این موضوع را عاملی برای افزایش قیمت تمام شده لوازم خانگی عنوان کرده بود.

گفتنی است پیرو مطالب مطروحه، موضوع بلافاصله از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگری شد که این وزارتخانه نیز با تایید این موضوع به خبرنگار فارس اعلام کرد ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی حذف شده است.

بانک مرکزی درباره این تصمیم تاکنون سکوت کرده و موضعی دال بر تایید یا تکذیب این موضوع اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !