تلاش برای درمان کرونا از طریق تولید واکسن و پلاسما درمانی


تلاش برای درمان کرونا از طریق تولید واکسن و پلاسما درمانی

یک متخصص سیستم ایمنی گفت: پیشگیری و روش‌های مختلف درمانی کنونی برای بیماری کووید-19 به‌ عهده متخصصین ایمونولوژی بوده و روش‌های درمانی پیشنهاد شده برای کرونا ویروس نظیر تولید واکسن، پلاسما درمانی و درمان‌های مبتنی بر بیومارکرها (بیومارکرتراپی) بر علیه ویروس کرونا برگرفته از علم ایمونولوژی است. 

شکرالله فرخی با اشاره به بررسی سیستم ایمنی در بدن در علم ایمونولوژی، افزود: ۲۹ آوریل توسط اتحادیه بین‌المللی جوامع ایمونولوژی جهان (IUIS) به‌ عنوان روز ایمونولوژی معرفی شده که امسال دهم اردیبهشت به‌ عنوان این روز بزرگ علمی در ایران و جهان مطرح شده است.

وی تصریح کرد: ایمونولوژی از قدیمی‌ترین علومی است که از دیرباز در خدمت بشر بوده و می‌توان واکسیناسیون را به‌ عنوان شاخه‌ای از این علم در نظر گرفت که از بزرگترین موفقیت‌های علم پزشکی برای حذف بیماری‌های عفونی در دنیا است.

مدیر گروه ایمونولوژی و آلرژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در واقع سیستم ایمنی به‌ عنوان ارتش بدن محسوب شده که از ورود هر عامل خارجی به بدن جلوگیری کرده و بدن را در مقابل عوامل عفونی و غیر عفونی محافطت می‌کند.

فرخی بیان کرد: با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا اهمیت علم ایمونولوژی در بین دانشمندان، پژوهشگران و مردم بیشتر مشخص شده و بر همین اساس شعار امسال این روز "ایمونولوژی در تلاش برای کنترل کرونا" معرفی شده است.

به گزارش گروه دریافت ایسنا، عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: روش‌های جدید درمانی در بسیاری از بیماری‌هایی دیگر نظیر انواع سرطان‌ها، بیماری‌های آلرژی و بیماری‌های خود ایمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر مبتنی بر درمان بر پایه سیستم ایمنی (ایمونوتراپی) است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟