آمار سازمان ملل آب رفت؛ واکنش صنعاء‌به گزارش کمک‌ها به یمن


آمار سازمان ملل آب رفت؛ واکنش صنعاء‌به گزارش کمک‌ها به یمن

وزارت بهداشت دولت نجات ملی ضمن تشریح آمار ارائه شده توسط هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل پیرامون کمک‌های این سازمان به یمن، اعلام کرد این آمار درست نیست.

به گزراش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز (چهارشنبه) به اظهارات «لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در خصوص کمک‌های این سازمان به یمن در مقابله با کرونا واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: گراندی گفته که ۲۰۸ دستگاه تنفس مصنوعی در یمن توزیع شده و این در حالی است که تنها ۹۸ دستگاه بوده و از دو سال پیش برای بیماری‌های دیگر درخواست شده بود.

در ادامه آمده، لیز گراندی مدعی فراهم کردن ۵۲۰ تخت مراقبت‌های ویژه برای یمن شد در حالی که هیچ تخت مراقبت‌های ویژه‌ای وارد یمن نشده و تنها ۹۸ تخت عادی بوده که برای بخش‌های دیگر نیز مناسب نیست.

وزارت بهداشت یمن تصریح کرد، هیچ کپسول اکسیژن یا دستگاه‌های مربوط به مراقبت‌های ویژه برای یمن فرستاده نشده است. با صندوق جمعیت سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی برای توزیع ۳۹ دستگاه تنفس موجود در انبار‌شان توافق شد اما این کار هم انجام نشده است.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، گراندی گفت که سازمان بهداشت جهانی هزار تحت مراقبت‌های ویژه به علاوه ۴۰۰ دستگاه تنفس خریده اما این کفاف نمی‌دهد و به ۱۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه نیاز است.

در ادامه گزارش مذکور آمده: یمن نیاز فوری به ۵۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا در مرحله اول و ۱۰ میلیون در مرحله دوم دارد در حالی‌ که تنها ۳۴۰۰ کیت تحویل آن شده است.

وزارت بهداشت یمن افزود، اینکه گراندی می‌گوید ۱۰ هزار داوطلب و ۹۰۰ نفر از اعضای کادر درمانی آموزش دیده‌اند، درست نیست و تنها تعدادی از پزشکان آموزش دریافت کرده‌اند.

در پایان این گزارش آمده، لوازم ویژه مراقبت‌های فردی در مقابل کرونا بسیار کم فراهم شده و از یک درصد تجاوز نمی‌کند.

سازمان ملل روز دوشنبه هفته جاری هشدار داد که سازمان جهانی بهداشت این هفته، احتمالاً اکثر کمک‌های بشر‌دوستانه خود به یمن را قطع خواهد کرد. این تصمیم بعد از اینکه دولت ترامپ تصمیم به قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت گرفت، اتخاذ شده است.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...