پایه آتشدان ساسانی در استان بوشهر کشف شد


پایه آتشدان ساسانی در استان بوشهر کشف شد

بوشهر- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر گفت: یک قطعه پایه آتشدان باستانی متعلق به دوره ساسانی در شهر آباد شهرستان تنگستان این استان کشف شد.

سرهنگ عبدالحمید حقانی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بنا بر اطلاعات دریافتی از مخبران محلی مبنی بر نگهداری یک قطعه سنگ تاریخی در تلمبه‌ای واقع در شهر آباد از توابع شهرستان تنگستان، ، ماموران پایگاه یگان حفاظت شهرستان دشتستان پس از کسب تکلیف از این فرماندهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از بازدید میدانی ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به‌ همراه کارشناسان باستان‌شناسی اداره کل مشخص شد یک پایه آتشدان تاریخی در آن محل نگهداری می‌شود و با توجه به شرایط نامناسب نگهداری پس از کشف و ضبط اثر ، برابر اصول حفاظتی مطلوب به کاروانسرای تاریخی مشیر ملک در شهرستان دشتستان منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: با اعلام کارشناسان باستان شناسی این اثر بر اساس شواهد موجود در تپه باستانی “کوشک” شهر آباد از زیر خاک خارج شده و مربوط دوره ساسانی است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های با اهمیت در حوزه حفاظت از مواریث فرهنگی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی است که بتازگی این مهم در بوشهر بخوبی در حال انجام است و مردم برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی همکاری و همیاری خوبی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور