کدام روش آزادسازی سهام عدالت به‌صرفه‌تر است؟


کدام روش آزادسازی سهام عدالت به‌صرفه‌تر است؟

آزادسازی سهام عدالت به دو روش اعلامی امکان‌پذیر است. آیا در اختیار گرفتن سهام عدالت روشی به‌صرفه‌تر است یا اینکه مردم این سهام را در اختیار خود دولت قرار دهند؟ نوشته کدام روش آزادسازی سهام عدالت به‌صرفه‌تر است؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آزادسازی سهام عدالت به دو روش اعلامی امکان‌پذیر است. آیا در اختیار گرفتن سهام عدالت روشی به‌صرفه‌تر است یا اینکه مردم این سهام را در اختیار خود دولت قرار دهند؟

حسن علایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی به تجارت‌نیوز گفته است: هر دو روشی که در سامانه سهام عدالت برای آزادسازی اعلام شده، بورسی است یعنی از طریق بورس انجام خواهد شد.

وی افزود: در روش آزادسازی مستقیم سهام‌دار خودش مسئولیت پرتفوی بورسی را به عهده دارد، ولی در روش غیرمستقیم پرتفوی افراد در شرکت سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌گیرد و شرکت‌ها به نیابت از سها‌مداران سهام آنها را مدیریت می‌کنند، بنابراین در روش دوم شخص به طور مستقیم درگیر نیست.

علائی در پاسخ این که کدام روش سودده‌تر است؟ گفت: ماهیت این روش‌ها هیچ فرقی ندارد یعنی از نظر سود و زیان یکی بهتر از دیگری نیست و هر دو تابع قانون تجارت و سازوکارهای بازار سرمایه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار شده است که چارچوب آزادسازی سهام عدالت (شامل چه پورسه زمانی و با چه درصدی) در شورای عالی بورس تصویب و اعلام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر