راه‌اندازی نهضت تفسیر در کشور با همکاری ائمه جمعه/برگزاری مسابقه تفسیری «رمضان با قرآن؛ 30 روز، 30 درس»


راه‌اندازی نهضت تفسیر در کشور با همکاری ائمه جمعه/برگزاری مسابقه تفسیری «رمضان با قرآن؛ 30 روز، 30 درس»

حجت‌الاسلام متوسل با اعلام برگزاری مسابقه تفسیری «رمضان با قرآن؛ 30 روز، 30 درس»، گفت: در پی هماهنگی به عمل آمده میان حجج‌اسلام قرائتی و حاج‌علی‌اکبری، ائمه جمعه برای راه‌اندازی نهضت تفسیر در کشور فعال می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمود متوسل» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به جلسه مشترک روسای ستاد تفسیر کشور و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سال گذشته، اظهار کرد: بنابر تفاهم به عمل آمده در این دیدار، مقرر شد حجت الاسلام حاج علی‌اکبری با صدور نامه به ائمه جمعه در سراسر کشور، ترویج تفسیر قرآن توسط آنها را ابلاغ کند که این در راستای همان چیزی است که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه استاد قرائتی اعلام کردند که با تبلیغ و ترویج تفسیر قرآن در کشور موافق هستند؛ تا از این طریق نهضت تفسیر برپا شود.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور با اعلام برگزاری مسابقه «رمضان با قرآن؛ 30 روز 30 درس»، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی عموم مساجد و جلسات قرآن در ماه مبارک رمضان شده است ستاد تفسیر قرآن کشور درصدد برآمد در این فرصت، محتواهای کوتاهی را آماده کند و همراه با مسابقه که جنبه انگیزشی دارد، در اختیار مخاطبان قرار دهد.

حجت الاسلام متوسل ادامه داد: از این رو، بر اساس مباحث تفسیری حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، معلم درس هایی از قرآن موضوعات کوتاه قرآنی شامل هر موضوع در حد یک صفحه A4 آماده و همراه با سوالات به صورت روزانه هر روز در سایت درس هایی از قرآن بارگذاری می شود.

وی درباره محتوای تهیه شده برای برگزاری این مسابقه، بیان کرد: سعی شده موضوعات مسابقه متناسب با ماه مبارک رمضان باشد لذا مسائل اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی، اهل بیت(ع)، شب های قدر، قرآن و توبه و ... در این مسابقه مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام متوسل تاکید کرد: هر روز متن و سوالات روز بارگذاری می شود و به منظور تمرکز دریافت پاسخ ها سامانه شماره گیری با کد دستوری*137*333# برای پاسخ دهی شرکت کنندگان طراحی شده که سه سوال مسابقه همراه با سه گزینه آن را به شرکت کننده برای انتخاب نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پاسخ ها روزانه ارزیابی و برندگان هم روزانه تعیین می شوند، گفت: هر روز به یک برنده جایزه پنج میلیون ریالی اعطا می شود و به تناسب تعداد شرکت کنندگان، جوایز دیگر نقدی مشخص می شود. طی روزهای آتی برندگان نخستین روزهای این مسابقه اعلام می شوند.

دبیر ستاد تفسیر قرآن با اشاره به آغاز این مسابقه از ابتدای ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: برخی موسسات و مراکز دینی هم با ستاد تفسیر در برگزاری مسابقه «رمضان با قرآن؛ 30 روز 30 درس»، همکاری دارند چنان که نزدیک به 100 مسجد دارای کانال های فعال در شبکه های اجتماعی اهال خود و نیز ساکنان محلات را برای شرکت ترغیب و فعال کرده اند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید