بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها با عجله نباشد/ اولویت، حفظ سلامتی مردم است


بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها با عجله نباشد/ اولویت، حفظ سلامتی مردم است

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اسلام به حفظ سلامت انسان‌ها اهمیت زیادی می‌دهد، گفت: برای بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها نباید عجله کرد و هر تصمیمی در این خصوص باید با تضمین سلامت مردم و اطمینان از این مسئله همراه باشد که چنین تصمیمی تبعات منفی به دنبال ندارد.

بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها با عجله نباشد/ اولویت، حفظ سلامتی مردم است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در خصوص زمزمه‌های مربوط به بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: سلامت مردم باید تضمین شود و تجمعات سبب نشود این بیماری منحوس که تا حدودی عقب‌گرد پیدا کرده و وقتی این امیدواری وجود دارد که وضعیت بهتر شود، دوباره اوج بگیرد. به عنوان یک روحانی عرض می‌کنم که حفظ سلامتی مردم واجب است، همان‌طور که اگر روزه برای سلامتی کسی مضر باشد، نباید بگیرد و روزه گرفتن برایش حرام است. یا کسی که نمی‌تواند وضو بگیرد، باید تیمم کند و اگر نمی‌تواند نماز را ایستاده بخواند، نشسته و یا حتی خوابیده آن را اقامه کند.

وی افزود: در خصوص بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها باید برای حفظ سلامت مردم تدبیری اندیشیده شود و ما مطمئن شویم که حادثه‌ای رخ نمی‌دهد و بیماری منحوس کرونا گریبان افراد را نمی‌گیرد. همه مایل هستند که به مسجد و زیارت بروند، ولی شرط سلامتی نیز مهم است. به هر حال در مباحث مربوط به بهداشت و درمان، یک تشکیلات قوی و گسترده وجود دارد که در این خصوص صاحب‌نظر است و مسئولان هر تصمیمی که می‌گیرند، باید با تضمین سلامت مردم همراه باشد، یعنی مطمئن شوند که بیماری اوج نمی‌گیرد و مردم مبتلا نمی‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: از نظر اسلام، حفظ سلامتی انسان‌ها بسیار مهم است و ان‌شاءالله بیماری رفع شده و مساجد و زیارتگاه‌ها بازگشایی می‌شود، ولی در این خصوص نباید شتاب کرد و باید مطمئن شد که این تصمیم تبعاتی ندارد و سلامت مردم تضمین می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام