افتتاح سد شهدای ایلام


افتتاح سد شهدای ایلام

سد شهدای ایلام به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح سد شهدای ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: این مهم است که مردم عزیز ما بدانند کاری که امروز برای سدسازی در کشور انجام می‌شود، هم برای تامین آب شرب مردم و هم نیاز‌های صنعتی و نیاز‌های کشاورزی است.
رئیس جمهور افزود: برای ما مسئله آب همیشه مهم بوده و امروز در مسئله ویروس کرونا مصرف آب بواسطه شستشوی دست و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، افزایش پیدا کرده است، چرا که هیچ وقت در ذهن ما نبود که با یک بیماری واگیری مواجه شویم که مصرف آب به یکباره افزایش پیدا کند.
آقای روحانی افزود: ما در صورت بدبینانه باید این پیش بینی را هم برای مصرف آب در آینده داشته باشیم، اهمیت آب از این جا برای ما روشن می‌شود که امسال ما با مسئله کرونا مواجه شدیم، فروش بسیاری از مواد غذایی دنیا کم شده و یا متوقف شده است و ما بسیار خوشحالیم که هم ذخایر در کشور وجود دارد و هم محصولاتی که مورد نیاز است توسط کشاورزان تامین می‌شود.
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه از مقام معظم رهبری که از آغاز دولت یازدهم و در سال ۹۳ با نامه بنده در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملی جهت استفاده از آب و خاک مخصوصا در منطقه مرزی و مناطق گرمسیری موافقت کردند، تصریح کرد: بنده مایلم که این طرح‌ها تا پایان امسال و تا پایان این دولت به اتمام برسد و این کار عظیم و بزرگ برای مردم کشور از جمله مردم استان عزیز و دلاور ایلام انجام بگیرد.

در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو طرح‌های بسیار مهمی به بورس عرضه می‌شود
آقای روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام، خطاب به ملت ایران، افزود: ما امسال به رغم این که شرایطمان مقداری شرایط سختی به دلیل شیوع بیماری کروناست و بسیاری از کسب و کار‌ها را با مشکل مواجه کرده است، موفق به اجرای برخی از طرح‌های ملی شدیم.
رئیس جمهور گفت: من در این روز کارگر کاملا احساس می‌کنم که عده‌ای از کارگران و عده‌ای از فعالان اقتصادی در فشار و مضیقه هستند، اما در عین حال و در کنار همه این سختی ها، قدم‌های بسیار خوبی را امسال شاهد هستیم.
آقای روحانی با اشاره به گزارش بانک مرکزی، افزود: پس انداز مردم در بانک‌ها رشد داشته و این جای خوشحالی و نشاط برای همه است.
رئیس جمهور گفت: در بورس شاهد یک تحول و رشد بی نظیر بودیم که مردم و آن دو میلیون نفری که بیشتر در بورس فعال اند، از این تحول هم خوشحالند و هم سود فراوانی شامل حال آن‌ها شده است و ما هم بسیار خوشحالیم که مردم در یک شرایط بهتری در این سال سخت باشند.
آقای روحانی افزود: طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش رو و ماه‌های پیشرو به بورس عرضه خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با آزاد شدن سهام عدالت، گفت: این برای مردم بسیار مهم است و آن‌هایی که دارای سهم یک میلیون تومانی هستند، اگر تصمیم فروش داشته باشند، رقم قابل توجهی به دست می‌آورند و سود خوبی هم شامل کسانی خواهد شد که مایلند سهم خود را نگه دارند.
باید امسال را به سال جهش تولید تبدیل کنیم
رئیس جمهور گفت: با وجود تحریم، توطئه‌های دشمنان و ویروس کرونا، باید امسال را در عمل به سال جهش تولید تبدیل کنیم.
آقای روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم افتتاح یکصد و ۲۳ طرح کشاورزی و طرح‌های مهم آبیاری و زهکشی استان ایلام که به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، با تقدیر از مردم استان ایلام که در جهت آبادانی و خودکفایی کشور تلاش می‌کنند، از استان ایلام به عنوان مناطق ایثار و فداکاری رزمندگان و مردم عزیز در طول هشت سال دفاع مقدس نام برد.

رئیس جمهور افزود: استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس در صحنه دفاع از کشور بود و مردم دلاور این خطه همیشه پای کار انقلاب بودند و همیشه مرزدارانِ بسیار وفادار برای ایران عزیز و جمهوری اسلامی بوده اند.
وی با اشاره به اهمیت سال جاری برای همه مردم و دولت، گفت: از یک طرف تحریم، از طرفی توطئه‌های دشمنان و از طرف دیگر ویروس کرونا را داریم، اما در این حال باید این سال را در عمل به سال جهش تولید تبدیل کنیم.
آقای روحانی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند امسال باید یک اقدام ویژه‌ای در بخش تولید از جمله بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات انجام بدهیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: از آغاز سال جاری، رایحه خوش به مشام ما می‌رسد و همه مردم عزیز در سراسر ایران، بخش‌های خصوصی، عمومی غیردولتی، نیرو‌های مسلح، بخش‌های دولتی، کشاورزان، کارگران، به ویژه مردم مرزبان و مرزدار در استان‌های مرزی همه دست به دست هم خواهند داد تا همه با هم به نقطه مطلوب برسیم که امسال، سال جهش تولید و سال موفقیت باشد.
رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان ما بدانند که این ملت بزرگ و قدرتمند در برابر توطئه آن‌ها تسلیم نمی‌شود و ایران و ایلام را روز به روز آبادتر خواهند کرد.
از اجرای طرح گرمسیری استان ایلام حمایت می‌کنیم
رئیس جمهور از حمایت دولت برای اجرای طرح گرمسیری استان ایلام و اتمام آن تا پایان امسال خبر داد.
آقای روحانی در مراسم آغاز بهره برداری از ۲۲ هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در منطقه فکه استان ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد، گفت: این منطقه، منطقه رزم و دفاع مقدس و متبرک به خون عزیزان ما از سربازان ارتش، سپاه و عشایر و دلاوران این سرزمین است که اوایل سال ۱۳۶۱ به دست رزمندگان اسلام از صدامیان پس گرفته شد.
رئیس جمهور افزود: آن روز شادی اول ما بود و امروز آبادسازی اراضی این منطقه شادی دوم برای ماست و از ابتدای دولت یازدهم سرمایه گذاری در این استان از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.
آقای روحانی خواستار اتمام طرح گرمسیری استان ایلام تا پایان امسال شد و گفت: این ایثار و فداکاری مهندسان و کارگران ما را نیاز دارد و دولت هم تا نهایی شدن طرح از آن حمایت می‌کند.
رئیس جمهور در ادامه از وزیر نیرو پرسید آیا می‌شود پنل‌های خورشیدی را روی این کانال‌های عظیم آب قرار داد تا هم جلوی تبخیر را بگیرد و هم برق تامین شود؟ آقای اردکانیان هم پاسخ داد: موضوع کاهش تبخیر از موضوعات مهم هم بر روی کانال‌ها و هم روی دریاچه‌های مصنوعی بوده که از سال گذشته مطالعات آن آغاز شده است و از لحاظ فنی برای اجرای آن مشکلی وجود ندارد.

افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام با دستور رئیس جمهور
سد مخزنی شهدای ایلام از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور آقای روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.
برای ساخت سد شهدای ایلام ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

آغاز بهره‌برداری از طرح‌های وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی
بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام از طریق ویدئو کنفرانس با حضور آقای روحانی رئیس جمهور آغاز شد.
در تولید گندم و کلزا خودکفا هستیم

رئیس جمهور گفت: در تامین مواد غذایی، کالا‌های اساسی و در برخی از موارد خودکفا هستیم.
آقای روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام، افزود: امسال در برخی از کالا‌ها تقریبا خودکفا هستیم و این افتخار برای دولت تدبیر و امید است که در پنجمین سال پیاپی در تولید گندم خودکفا هستیم و این در تاریخ کشورمان کمتر سابقه داشته است.
رئیس جمهور گفت: در استان ایلام از سال ۹۲ تا به حال تولید گندم و کلزا چند برابر شده است.
آقای روحانی افزود: ۲۴ سد در دولت تدبیر و امید تکمیل و افتتاح شده و این برای بهتر شدن شرایط مردم در تولید و فعالیتشان است.
رئیس جمهور با بیان اینکه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شرکت‌هایی که در زمینه حمل و نقل و گردشگری فعالیت داشتند با مشکلاتی مواجه بودند، گفت: اصولا برخی از کسب وکار‌ها به خاطر اینکه یک ماه تا پنج هفته تعطیل بودند و ایام عید نتوانستند فعال باشند، بار زیادی بر دوش آنهاست و دولت تمام توان خود را به کار خواهد گرفت، تا جایی که امکان پذیر است به آن‌ها کمک شود تا ماه رمضان و سال خوبی را سپری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین