پولستار 2 یکی از ایمن‌ترین خودروهای الکتریکی تاریخ


پولستار 2 یکی از ایمن‌ترین خودروهای الکتریکی تاریخ

ولوو به خاطر ایمنی بالای محصولات خود شناخته می‌شود و پولستار 2 جدید که دومین محصول از زیر برند جدید این خودروساز سوئدی محسوب می‌شود از این قضیه مستثنا نیست. اگرچه قبلاً برخی خبرها درباره آتش‌سوزی محصولات تسلا منتشر و همین امر باعث نگرانی درباره خودروهای الکتریکی شده بود اما پولستار 2 یکی از ایمن‌ترین … The post پولستار 2 یکی از ایمن‌ترین...

ولوو به خاطر ایمنی بالای محصولات خود شناخته می‌شود و پولستار 2 جدید که دومین محصول از زیر برند جدید این خودروساز سوئدی محسوب می‌شود از این قضیه مستثنا نیست. اگرچه قبلاً برخی خبرها درباره آتش‌سوزی محصولات تسلا منتشر و همین امر باعث نگرانی درباره خودروهای الکتریکی شده بود اما پولستار 2 یکی از ایمن‌ترین خودروهای الکتریکی بازار است.

پولستار 2 یکی از ایمن‌ترین خودروهای الکتریکی تاریخ

این خودرو اولین محصول تمام الکتریکی است که به منظور بررسی ابتکارات ایمنی چنین سدان الکتریکی‌ای تست شده است. به منظور افزایش حفاظت در تصادفات، مجموعه باتری خودرو داخل ساختار کف پولستار 2 جای گرفته و توسط جعبه‌ای آلومینیومی محافظت می‌شود. پولستار می‌گوید این امر ریسک آسیب را کاهش داده و باعث افزایش استحکام بدنه و حفاظت از سرنشینان می‌شود.

اگر تصادفی رخ دهد اتصال مجموعه باتری به‌صورت خودکار از بخش‌های باقی خودرو قطع می‌شود تا از نبود ارتباط اطمینان حاصل شود. در هر دو طرف خودرو نیز بلوک آلومینیومی باز شونده با نام SPOC بلوک قرار گرفته که ورود قطعات به کابین را به حداقل می‌رساند.

پولستار 2 یکی از ایمن‌ترین خودروهای الکتریکی تاریخ

از آنجایی که خبری از پیشرانه‌ای درون‌سوز نیست بنابراین پولستار 2 از مسیر لود پایین‌تر در جلو سود می‌برد که باعث حفاظت سرنشینان و باتری از برخوردهای جلو می‌شود. این خودروساز همچنین کیسه‌های هوای داخلی را به صندلی‌های جلو اضافه کرده تا از سرنشینان جلو حفاظت بیشتری به عمل آید. به منظور بهبود ایمنی در سرعت‌های پایین نیز این خودرو صدایی منحصربه‌فرد برای هشدار به عابران پیاده تولید می‌کند. مدیر ارشد پولستار می‌گوید:

ما اصلاً نمی‌خواستیم که پولستار 2 صدایی همچون ربات یا کشتی فضایی تولید کند.

او ادامه می‌دهد:

ما خواهان صدایی بسیار طبیعی و ملایم بودیم که به سرنشینان بگوید این خودرو در حال حرکت است. درعین‌حال ما می‌خواستیم صدایی منحصربه‌فرد و قابل‌شناسایی به عنوان یک پولستار تولید کرده و آن را نسبتاً ساده نگه داریم.

تمامی سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده به‌صورت استاندارد در پولستار 2 لانچ ادیشن وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نسل بعدی دستیار راننده پیشرفته اشاره کرد. جدیدترین سیستم دستیار ولوو نیز باعث کنترل شتاب، ترمز و فرمان خودرو می‌شود.

تولید این خودرو در کشور چین آغاز شده است. پولستار 2 لانچ ادیشن در آمریکا قیمت پایه 63 هزار دلاری داشته درحالی‌که بهای پایه نسخه استاندارد 59 هزار دلار است. اولین مدل‌ها نیز از تابستان سال جاری به دست مشتریان خواهند رسید.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا