صدقه و انفاق رزق مادی و معنوی انسان را افزایش می‌دهد


صدقه و انفاق رزق مادی و معنوی انسان را افزایش می‌دهد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: صدقه و انفاق از سنت‌های الهی است که رزق مادی و معنوی انسان را افزایش می‌دهد در ماه رمضان از این حسنه الهی غفلت نکنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام« محسنی» به مناسبت ماه مبارک رمضان برای طلاب این حوزه علمیه در قالب فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: صدقه دادن یکی از سنت‌های الهی است که رزق مادی و معنوی را برای انسان جلب می‌کند.


مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره اهمیت صدقه، عنوان کرد: هر چیزی یک کلید دارد کلید رزق و روزی صدقه است؛ هر کس از مومنان دنبال جلب رزق و روزی مادی و معنوی است باید به انفاق و صدقه بسیار اهمیت دهد.
وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: صدقه دادن عامل افزایش ثروت می شود کما اینکه خداوند هم در قرآن سوره بقره فرموده است که صدقات شما مومنان را چند برابر می‌کند.

حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه هر اقدام و عمل شایسته‌ای مصداق صدقه است، ابراز کرد: انفاق و صدقه دادن به نیازمندان و رفع گرفتاری آنها فقر را از انسان دور کرده و عمر را زیاد می‌کند اما باید توجه داشته باشیم که صدقه صرفا در انفاق مال نیست بلکه هر عمل خیر برای خدمت به مردم مصداق صدقه است.


مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: حتی یک لبخند در مقابل مردم یا شاد کردن دل مومنان نیز می‌تواند مصداق صدقه باشد که سبب افزایش رزق و روزی مادی و معنوی انسان شود.
وی افزود: راهنمایی شخصی که مسیر خود را گم کرده یا رفع اذیت و آزار مومنان نیز مصداق صدقه است.


حجت الاسلام محسنی در پایان تاکید کرد: طبق روایات رسیده از اهل‌بیت(ع) و آیات قرآن صدقه سبب افزایش عمر و روزی انسان است بنابراین تلاش کنیم که از این امر حسنه غفلت نکنیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک