جاذبه های گرجستان که باید حتما دید


جاذبه های گرجستان که باید حتما دید

بازدید از کلیساها یکی از جذابیت های زیبا برای علاقمندان تور گرجستان می باشد. کمبود کلیسا در تفلیس یا گرجستان وجود ندارد.کلیسای جامع مقدس تثلیث تفلیس یا محلی که با نام سامبا شناخته می شود یکی از زیباترین کلیساها می شود.  این کلیسا با ارتفاع 97٫5 متر سومین کلیسای جامع بزرگ ارتدکس در جهان تنها […]

بازدید از کلیساها یکی از جذابیت های زیبا برای علاقمندان تور گرجستان می باشد. کمبود کلیسا در تفلیس یا گرجستان وجود ندارد.کلیسای جامع مقدس تثلیث تفلیس یا محلی که با نام سامبا شناخته می شود یکی از زیباترین کلیساها می شود. این کلیسا با ارتفاع ۹۷٫۵ متر سومین کلیسای جامع بزرگ ارتدکس در جهان تنها پس از کلیسای جامع سنت ایساکی در سن پترزبورگ و کلیسای جامع مسیحی منجی در مسکو می باشد.

کلیسای جامع تثلیث در تور گرجستان آفر دار که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده به عنوان سمبل گرجستان جدید شناخته می شود. زیبایی و اندازه کلیسای جامع واقعاً نفس گیر است و بر روی تپه سنت ایلیا ، در ساحل سمت چپ رودخانه کورا ، با شکوه و عظمت فراوان بنا شده است. سامبا بالاترین کلیسای گرجستان است. قبل از ساخت کلیسای سامبا کلیسای جامع آلاوردی در کختی بلندترین کلیسا بوده که حدود ۵۰ متر ارتفاع داشته است. کلیسای جامع سامبا با ابعاد باشکوه ساخته شده است. گنبد طلایی آن عملاً از هر نقطه تفلیس دیده می شود. کلیسای جامع بخشی از کل مجموعه شامل محل اقامت پدرسالاری و یک صومعه ، مدرسه علمیه و آکادمی ، هتل و مجتمع متشکل از نه نمازخانه است که پنج مورد از آنها در زیر زمین واقع شده است.

ساخت کلیسای جامع در سال ۱۹۸۹ تصمیم گرفته شد ، اما این کار در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۵ آغاز شد. اولین خدمات الهی در کلیسای جامع در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۰۲ و در زمان ساخت و سازها انجام شد که سرانجام در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید. مربع کلیسای جامع سامبا برابر با ۵۰۰۰ متر مربع است و می تواند تا ۱۵۰۰۰نفر را در خود جای دهد.

به گزارش سفر باتو ، کلیسای جامع به سبک مدرنیسم طراحی شده است و معماری آن شباهت کمی با سنت های قدیمی دارد. در این کلیسا نقاشی های دیواری زیبایی وجود دارد که زیر نظر نقاش امیران گوگللیزه بر روی دیوارهای کلیسای جامع سامبا ساخته شده است. او چندین نماد و یک تصویر بزرگ از مریم مقدس را نقاشی کرد که در ورودی دیده می شود. در زیر زمین دو طبقه وجود دارد. در طبقه دوم سالن موزه و همایش وجود دارد. کلیسای جامع تثلیث یکی از دیدنی های اصلی شهر تفلیس به حساب می آید.

بازدید از پارک ماتسمیندا با تور گرجستان

تفلیس ، که معمولاً با نام قبلی خود تیفلیس شناخته می شود ، و اغلب به عنوان تبیلیس اشتباه گرفته می شود ، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است که در ساحل رودخانه کورا با جمعیت تقریبا ۱٫۵ میلیون نفر قرار دارد. تفلیس در قرن ۵ توسط پادشاه پیشین باستانی گرجستان ، پادشاهی ایبریا تأسیس شده است . پارک متاتسمیندا بالاترین نقطه اطراف تفلیس است. این پارک دارای یک پارک تفریحی کوچک ، یک شهر بازی زیبا که بالاترین نقطه تفلیس است و دارای بسیاری از رستوران ها و کافه های کوچک است. این پارک این فرصت عالی برای زوج ها در شب است تا از منظره شگفت انگیز چشم انداز شهر لذت ببرند.

موزه های گرجستان

موزه های تفلیس منعکس کننده تاریخ طولانی هزارساله گرجستان است که در مجموعه های مختلفی همچون مردم نگاری ، معماری ، هنر ، تاریخ و غیره گردآوری شده است. حدود ۶۰ موزه بزرگ در کشور گرجستان وجود دارد . بزرگترین و مشهورترین موزه های تفلیس شامل موزه هنر گرجستان ، موزه ملی گرجستان و یک موزه معروف هواشناختی هوای آزاد (موزه معماری مردمی گرجستان) است که در حومه شهر تفلیس وجود دارد. علاوه بر این ، موزه ملی گرجستان نه تنها قدیمی ترین موزه کشور ، بلکه سازمانی است که بسیاری از موزه های دیگر تفلیس را متحد می کند.

علاوه بر این ، در کنار موزه ها ، چندین نمایشگاه و نگارخانه هنری در سطح شهر با نمایش های منظم از مجموعه های منحصر به فرد نقاشی ، مجسمه سازی و عکاسی برگزار می شود. اکثر گالری های هنری تفلیس متعلق به بخش خصوصی است ، اما از فرصتی برای نمایش آثار بهترین استادان گرجستان در قرن ۱۸ تا قرن ۲۰ دریغ نمی کنند.

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان زنجیره ای از ساختمانهای تاریخی در تفلیس است. قسمت اصلی با مجموعه اصلی نمایشگاه در خیابان روستاولی ، در ساختمان ۳ طبقه به سبک معماری قدیمی-گرجستان واقع شده است.

این موزه توسط گروه انجمن جغرافیایی امپریال روسیه در سال ۱۸۲۵ تأسیس شده است. برای کل زمان موزه ، درد و رنجهای قابل توجهی را متحمل شده است مانند یک آتش سوزی ، تغییر نام های زیاد و تصرف توسط مهاجمان به تفلیس. این موزه زیبا شامل موزه های فراوانی از جمله موزه اشغال شوروی، موزه تاریخ سامتچه-جاواختی، موزه تاریخ تفلیس، موزه هنر گرجستان، موزه دمانسی – ذخیره تاریخ و باستان شناسی، انستیتو پالئوبیولوژی، موزه تاریخ و مردم شناسی ، گالری ملی نقاشی گرجستان ، انستیتوی باستان شناسی و موزه سیگنگی می باشد. این موزه مجموعه ای طلایی از یافته های ارزشمند را دارد که متعلق به دوره های مختلف است از این رو بی شک یکی از مکان های شگفت انگیز تور گرجستان محسوب می شود. طبقه اول این موزه به تاریخ باستانی گرجستان اختصاص یافته است. ساختمان موزه جادار و بزرگ است. بازدید از این مکان به درک تاریخ جالب ، باستانی و فرهنگی غنی از کشور گرجستان می پردازد.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس مردانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی