جاذبه های دیدنی در سفر به ترکیه


جاذبه های دیدنی در سفر به ترکیه

شهر آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور است . که با وجود ادارات دولتی و بنگاههای اقتصادی متعدد قطب اقتصادی بزرگ ترکیه نیز محسوب می گردد. حین ورود به این شهر با ساختمانهای مرتفع و آسمان خراش های سر به فلک کشیده ای روبرو خواهید شد که در نگاه اول به نظر […]

شهر آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور است . که با وجود ادارات دولتی و بنگاههای اقتصادی متعدد قطب اقتصادی بزرگ ترکیه نیز محسوب می گردد. حین ورود به این شهر با ساختمانهای مرتفع و آسمان خراش های سر به فلک کشیده ای روبرو خواهید شد که در نگاه اول به نظر می رسد این جا شهری شلوغ و خالی از زیبایی باشد ، اما اینها همه خوصیات این شهر نیست . آنکارا دارای تاریخی پر فراز و نشیب و قدمتی طولانی است و به همین دلیل در گوشه و کنار این شهر مکان های تاریخی بسیار دیدنی به چشم می خورد و در کنار آن اطراف این شهر پر است از مکان های دیدنی با طبیعتی شگفت انگیز . قلعه‌ی آنکارا، آرامگاه آتاتورک، مسجد قوجاتپه و موزه‌ تمدن‌های آناتولی تنها نمونه ای از دیدنی های آنکارا هستند که بازدید از آنها را به شما پیشنهاد می کنیم .

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از مکان های دیدنی آنکارا آشنا نماییم . پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید:

موزه‌ی فضای باز آلتینکوی

موزه فضای باز آلتینکوی نمونه ای از جاذبه های دیدنی در این شهر است که با ورود به آن علاوه بر لذت از طبیعت سرسبز و زیبا با تاریخ و تمدن این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . در این مجموعه با نحوه‌ زندگی گذشتگان آشنا خواهید شد و به صدها سال پیش باز می گردید. در این موزه با فضاهای مساجد و خانه‌ها ، که به صورت ماهرانه ای بازسازی گریده اند آشنا خواهید شد . البته فروشگاههای بسیاری برای خرید سوغاتی و صنایع دستی دیده می شوند که تماشای آن ها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. در گ.شه ای دیگر برخی از غذاهای محلی سرو می گردد که گرسنگی شما را رفع می کند و میتوانید با خیال راحت به ادامه گشت و گذار خود بپردازید. همچنین تور استانبول را می توانید در سایت سفر باتو تهیه کنید.

موزه‌ تمدن‌های آناتولی

موزه‌ تمدن‌های آناتولی را در داخل بازار قدیمی شهر قرار دارد . در این موزه، آثار فراوانی از دوره های مختلف تاریخ کشف شده اند که قدمت برخی به دوران پارینه ‌سنگی باز می گردد . در بخشهای از آن نیز آثار به جا مانده از دوران حکومت عثمانیان به نمایش در آمده که جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

قلعه‌ی آنکارا

قلعه‌ی آنکارا (Ankara Castle) که قدمت آن به قرن هفتم میلادی باز می گردد ، متعلق به امپراتوری روم شرقی بوده و استفاده از آن تا دوران حکومت سلجوقیان و عثمانیان نیز ادامه داشته و در تمامی این دوران وظیفه حفاظت از بخشهایی از شهر را به عهده داشته است. این مجموعه در طول تابستان برنامه های متنوعی همچون کنسرت‌های موسیقی و جشنوار‌ه‌ های مفرح برگزار می‌ کند و بهتر است حین اقامت در این شهر فرصت بازدید از این قلعه را از دست ندهید.

آکواریوم آکوا وگا

آکواریوم آکوا وگا (Aqua Vega Aquarium) یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است که بازدید ار آن به خصوص برای کودکان جالب و سرگرم کننده خواهد بود. با ورود به این مجموعه وارد تونلی شیشه ای خواهید شد که صد متر طول دارد و از دور تا دور آن موجودات دریایی شفت انگیز قابل رویت است . تور کیش قیمت مناسب را از ما بخواهید.

همچنین مکان دیدنی دیگری به نام لانه‌ خزندگان نیز در این مجموعه به چشم می خورد که بازدید از آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود ، و در کنار آن مکان‌های اختصاصی برای عکاسی، فروشگاه عرضه سوغاتی و کافه‌ برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.

آرامگاه آتاتورک

آرامگاه آتاتورک که به آنیت‌کابیرنیز معروف می باشد در واقع محل دفن مصطفی کمال آتاتورک( اولین رئیس ‌جمهورِ ترکیه) است. جالب است بدانید برای ساخت این بنا دولت ترکیه مسابقه ‌ای را برگزار نمود که در طی آن معماری و ساخت آن به امین انات (Emin Onat) و احمت ارهان آردا (Ahmet Orhan Arda) سپرده شد .

حین ورود به این مجموعه از گذرگاه ‌های طاق‌دار و حیاط تشریفات بازدید خواهید کرد و بعد از آن جاده‌ شیرها، میدان تشریفات ،تالار افتخار و پارک صلح در انتظارتان خواهد بود.

موزه‌ی چنگلهان راحمی

موزه‌ی چنگلهان راحمی موزه‌ای صنعتی است که شاید در نگاه اول برای همگان جالب نباشد اما با نگاهی جزئی تر شاهد تماشای آثاری شگفت انگیز خواهید بود. این موزه در سال ۲۰۰۵ میلادی و درست روبروی قلعه‌ی آنکارا تاسیس گردید . این موزه دارای بخشهای مختلفی همچون گالری‌ فرش، نمایشگاه‌ های دارویی و ماشین ‌‌آلات کشاورزی، وسایل روزمره‌ی زندگی، وسایل ارتباطی، هوانوردی و دریایی است.

موزه‌ی هنرهای مدرن

موزه‌ی هنرهای مدرن در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس گردید و از همان زمان به شهرت رسید. در این موزه از آثار شگفت انگیزی از هنرمندان معاصر دیدن خواهید نمود . و علاوه بر آن سالانه رویدادهای مختلف هنری در این مجموعه برگزار می گردد. و تا به امروز نمایشگاه‌هایی مختلفی همچون جایزه‌ی عکس استانبول ، آثار برجسته عکاسان زن ایرانی و کارهای فریدا کالو ، دیه‌گو ریورا و … در آن به نمایش درآمده است .

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس مردانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است